Cykel + kryssning = ny resform: Nytt samarbete Birka Cruises och TEMA

Birka Cruises och rundresearrangören TEMA inleder ett exklusivt samarbete och skapar en ny resform från Sverige: cykelkryssning. Sommaren 2016 presenteras två cykelkryssningar till Köpenhamn med Gotland och Bornholm.

– TEMA står för kvalitet och stort kunnande. Genom samarbetet fortsätter vi utveckla våra kryssningar med upplevelser av hög kvalitet. Vi har en gemensam målgrupp och detta är ett sätt att skapa mervärde för kunderna, säger Marcus Hammarström, marknadschef på Birka Cruises.
– Tillsammans med TEMA har vi skapat ett nytt sätt att resa, jag har i alla fall aldrig tidigare hört talas om cykelrundresor i kombination med kryssningar från Sverige, säger Marcus Hammarström.

Cykelresorna erbjuds den 30/6 och 14/7 under en 4-dygnskryssning med Birka Cruises till Köpenhamn med Gotland och Bornholm. TEMA har lagt upp cykelrutterna och deras reseledare finns som alltid med under hela resan.

– Det känns roligt att inleda ett samarbete med Birka Cruises och att kunna erbjuda TEMAs populära cykelkoncept i Skandinavien för första gången. Vi tror att just kombinationen kryss och cykling lockar en ny publik. Bland annat går det utmärkt att dela hytt med sin partner eller vän som inte vill cykla, vilket ger en ännu större flexibilitet, säger Lin Kraft, chef för Temaresor.

Fakta cykelkryssning TEMA och Birka Cruises
Datum: 3/6 och 14/7, fyra dygn
Pris 8 595:-. I priset ingår helpension, del i Seaview Komfort (utsides), TEMAs reseledning, inträden, underhållning och alla aktiviteter ombord M/S Birka.

Läs mer: https://www.birka.se/kryssningar/langkryssningar/tema-cykelresa/

Marcus Hammarström, marknadschef Birka Cruises, 076-114 60 40