Första, andra, tredje: Lauritz.com och Birka Cruises i samarbete

Birka Cruises inleder som första svenska kryssningsrederi ett samarbete med Skandinaviens ledande kvalitetsauktion på webben. Utvalda långkryssningar går under klubban från 18 februari.

– Lauritz framgång är spännande och bekräftar det växande intresse som finns för auktioner i alla former. Att som första rederi i Sverige erbjuda utvalda långkryssningar till deras målgrupp känns innovativt och helt rätt, säger Satu Andersson, VD för Birka Cruises.

Lauritz ser ett ökat intresse för upplevelser och resor i tillägg till de övriga segmenten som möbler, konst och smycken:
– Vi är mycket glada över samarbetet med Birka Cruises och att nu kunna erbjuda alla våra kunder dessa kvalitetskryssningar på auktion över både vår hemsida och prisbelönta app, säger Daniel Atteroth, General Manager Lauritz.com.

För mer information:
Satu Andersson, VD Birka Cruises: 070-520 23 20
Daniel Atteroth, General Manager, Lauriz.com: 0761-750 004
Marie Malmros, kommunikatör Birka Cruises: 076-111 26 15

Birka Cruises erbjuder skärgårdsinspirerade kryssningsupplevelser sedan 1971. Rederiet kryssar alla dagar i veckan från Stockholm via Mariehamn med kryssningsfartyget M/S Birka. Sommartid görs dessutom långkryssningar till utvalda destinationer runt Östersjön. Kryssningsverksamheten är miljöcertifierad enligt ISO14001. Birka Cruises ingår i Eckerökoncernen med 1 350 anställda och en årsomsättning på 240 miljoner euro. Mer information finns på birka.se

Lauritz.com är Nordens största auktionshus. 1999 blev Lauritz.com världens första traditionella auktionshus att helt övergå till enbart nätauktioner. Lauritz.com har i dag 25 filialer fördelat i Sverige, Danmark, Tyskland och Belgien. Alla varor värderas, beskrivs och fotograferas objektivt av Lauritz.coms egna experter och fotografer. Idag sysselsätter företaget ca 340 medarbetare. Lauritz.com har på sina online auktioner över 1,2 miljoner registrerade kunder och cirka 130 000 besök per dag på webbplatsen och i appen.