Grand Travel Award 2015: Birka Cruises framröstat som ”Sveriges bästa rederi”

När resebranschens motsvarighet till Oscarsutdelningen hölls igår fick Birka Cruises ta emot priset som Sveriges Bästa Rederi för andra året i rad.

– Vi är glada och extremt stolta. Att som den mindre aktören bli utnämnd till Sveriges Bästa Rederi av de som ständigt synar oss i sömmarna är en stor ära, säger Satu Andersson, VD för Birka Cruises.
– Kollegornas fantastiska arbete, lyhördhet för kunden och framtidsfokus ligger bakom utnämningen. Priset sporrar oss till att fortsätta arbetet med att utveckla den bästa kryssningsupplevelsen för våra gäster och återförsäljare.

Birka Cruises uppfattar utnämningen som ett bevis för att satsningarna på långkryssningar, svenska smaker och nya målgrupper ligger helt i linje med marknadens önskemål.

Grand Travel Award arrangerades för 23:e året i rad av affärs- och branschtidningen Travel News.

Under kvällen utsågs vinnare i totalt 17 klasser, framröstade av 1200 resebyråsäljare.

Nominering:
Rederiets konceptuella satsning på skärgård har genomförts smart och attraktivt. Ihop med en satsning på grupp- och konferensresor och en bredd i målgrupperna har man lyckats säkra positionen som ett tryggt och kvalitetssäkert kryssningsalternativ.

För mer information:
Satu Andersson, VD Birka Cruises, tel: 070-520 23 20.
Marie Malmros, kommunikatör Birka Cruises: 076-111 26 15.

Birka Cruises erbjuder skärgårdsinspirerade kryssningsupplevelser sedan 1971. Rederiet kryssar alla dagar i veckan från Stockholm via Mariehamn med kryssningsfartyget M/S Birka. Sommartid görs dessutom långkryssningar till utvalda destinationer runt Östersjön. Kryssningsverksamheten är miljöcertifierad enligt ISO14001. Birka Cruises ingår i Eckerökoncernen med 1 350 anställda och en årsomsättning på 240 miljoner euro. Mer information finns på birka.se