Kajmiljö mitt i stan: Möten och event med havsutsikt

Stockholm får en ny mötesplats med 800 kvadratmeter mötesytor, konferensrum och takterrass. Birka Cruises öppnar sin terminal för alla som vill mötas i centrala Stockholm. Från den 24 augusti kan ännu fler upptäcka stadens bäst bevarade hemlighet.

– Varje gång vi visar vår terminal för besökare så blir de positivt överraskade över de fina mötesytorna och det fantastiska läget. Den responsen vill vi ta vara på, säger Satu Andersson, VD Birka Cruises.

Den 24 augusti får Stockholm en ny mötesplats med 800 kvadratmeter mötesytor, fyra konferensrum och takterrass.  Terminalen kan användas till frukostmöten, dagkonferenser, event och mingel av olika slag, exempelvis produktlanseringar.

Terminalen, som kallas för Kajplats 155, är en än så länge en lite gömd skatt mitt i Stockholm – med stans bästa utsikt.
– Genom att göra terminalen tillgänglig för ännu fler hoppas vi kunna bidra till en levande kajmiljö. Kan vi dessutom attrahera nya kunder till kryssningsprodukten är det en extra bonus, säger Satu Andersson.

Fakta Birka Cruises möte och event

• I Birkas terminal vid Slussen, Kajplats 155, finns fyra konferensrum med havsutsikt
  • På Kajplats 155 finns dessutom cirka 800 kvadratmeter ytor för olika typer av event samt en takterrass på cirka 100 kvm som är öppen sommartid
  • Birka Cruises arrangerar dessutom möten och event ombord på kryssningsfartyget M/S Birka för grupper från 10 upp till 1 800 personer. Konferensavdelningen ombord har 12 rum som totalt tar 400 personer

Satu Andersson, VD Birka Cruises, tel: 076-1698740
Marie Malmros, kommunikatör, tel: 076-111 26 15

Birka Cruises erbjuder skärgårdsinspirerade kryssningsupplevelser sedan 1971. Rederiet kryssar alla dagar i veckan från Stockholm via Mariehamn med kryssningsfartyget M/S Birka. Sommartid görs dessutom långkryssningar till utvalda destinationer runt Östersjön. Kryssningsverksamheten är miljöcertifierad enligt ISO14001. Birka Cruises ingår i Eckerökoncernen med 1 350 anställda och en årsomsättning på 240 miljoner euro. Mer information finns på birka.se

Satu Andersson, VD Birka Cruises.