Lars Näslund ny vd för Birka Cruises

Lars Näslund, 51, har utsetts till ny vd för Birka Cruises.
– Med sin breda erfarenhet är Lars Näslund precis den kraft vi behöver för att ytterligare stärka Birka Cruises position på marknaden, säger Björn Blomqvist, vd Eckerökoncernen.

Lars Näslund kommer närmast ifrån posten som försäljningsdirektör i Norwegian, Skandinaviens största lågprisflygbolag.

Han har nästan 30 års erfarenhet från reseindustrin och har innehaft ledande positioner på hotell-, charter- och affärsreseföretag. Vd för Best Western Hotels, Sverige, Operation Manager för Choice Hotels, Sverige, försäljningsdirektör för Bennett BTI Nordic och marknadschef för Atlas Resor är några av hans tidigare meriter.

– Jag har ägnat nästan hela mitt yrkesliv åt resebranschen. Jag hoppas att mina skiftande erfarenheter kommer väl till pass när jag nu ger mig in i kryssningsvärlden. Den innehåller ju allt – hotell, charter, affärsresor och nöjesliv, säger Lars Näslund.

Lars Näslund tillträder 16 februari och kommer som vd för Birka Cruises att ansvara för kryssningsverksamheten med Birka Paradise, Östersjöns enda renodlade kryssningsfartyg.

<B>För ytterligare information, kontakta:</B>
<B>Björn Blomqvist</B>, vd Rederiaktiebolaget Eckerö. Telefon: 00 358 405 382 301
<B>Lars Näslund</B>. Telefon: 070–665 30 93.