Nattklubben Alexandra’s återuppstår

Legendariska nattklubben Alexandra’s återuppstår för en kväll för första gången sedan 1988. Det sker den 31 januari i samband med att kryssningsrederiet Birka Cruises inviger sin nya nattklubb. Kvällen är ett välgörenhetsevent för att stödja 1,6 & 2,6 miljonerklubbens arbete.

Alexandra Charles von Hofsten är initiativtagare till 1,6 & 2,6 miljonerklubben som arbetar för kvinnor och hälsa. Hon är också Sveriges första nattklubbsdrottning som i många år drev legendariska Alexandra’s dit kändisar från hela världen vallfärdade på 70- och 80-talen.

Den 31 januari är det dags för Alexandra’s att återuppstå för en kväll. Det sker under invigningen av Birka Cruises nya nattklubb. 1,6 & 2,6 miljonerklubben och Birka Cruises inledde i maj ett samarbete för kvinnors hälsa.

– 25 procent av biljettintäkterna för de som åker med på denna kryssning går till 1,6 & 2,6 miljonerklubben så vi hoppas på en ordentlig uppslutning, säger Alexandra Charles.

Kvällens värdinna är Alexandra Charles. I den nya nattklubben, skapad av Lervik Design, vimlar specialinbjudna VIP-gäster och andra nöjeslystna.

– Vi vill återskapa känslan av Alexandra’s för en kväll med en spännande mix av trevliga gäster, skön atmosfär och bra musik säger Alexandra Charles.

För att skapa den rätta stämningen underhåller flera artister som på något sätt har en koppling till Alexandra’s. Sveriges mesta partyorkester Cotton Club med gästartisterna Kayo och Blossom, DJ Joakim Langer samt pianisterna Deri Rowlands & Pancho. Gästerna kan säkert också räkna med en och annan överraskning under kvällen.

Kontaktinformaton

Alexandra Charles von Hofsten, 1,6 & 2,6 miljonerklubben
alexandra@1.6miljonerklubben.com

Marcus Hammarström, Birka Cruises, tel: 076 114 60 40
marcus.hammarstrom@birka.se

Birka Cruises erbjuder skärgårdsinspirerade kryssningsupplevelser sedan 1971. Rederiet kryssar alla dagar i veckan från Stockholm med kryssningsfartyget M/S Birka Stockholm. Dessutom är rederiet ensamma om att arrangera långkryssningar till resmål kring Östersjön. Företaget är miljöcertifierat enligt ISO14001. M/S Birka Stockholm är ett av världens mest miljöanpassade kryssningsfartyg. Det har ett slutet avloppssystem och allt avloppsvatten pumpas iland till reningsverk – inget släpps ut i Östersjön. Birka Cruises ingår i Eckerökoncernen med 1 350 anställda och en årsomsättning på 240 miljoner euro.