Pandora och Rob'n'Raz till Birkas 90-talsparty

Birka Cruises presenterar stolt två extra glittriga festhelger ombord: Disco by Birka och 90’s by Birka. Den första helgen i maj får discobandet Cotton Club hela fartyget att dansa synkroniserade steg med sväng. Helgen därefter kommer några av nittiotalets största stjärnor, Rob'n'Raz, D-Flex och Pandora, för en färgsprakande resa i tiden.

Det blir en händelserik och stjärnspäckad vår hos Birka Cruises. Förutom alla ordinarie härligheter – som ett maxat påsklov, träningskryssningar, BBQ-fest, fullt ös med DJ Gloria och unpluggedspelningar med bland andra Kikki Danielsson, Elisa Lindström och Magnus Carlsson – planeras också glittrande temafester.

Först ut av nyheterna blir Disco by Birka, en svängig discokryssning med populära Cotton Club som gästande band. Den 3-4 maj förvandlas både nattklubben Backstage och Terrassen till ett kokande disco med dans in på småtimmarna.

Efterföljande helg, den 10-11 maj, reser vi ett par decennium fram från discoeran och landar i nittiotalet för 90's by Birka. Då gästas nattklubben av Västeråstjejen som blev hela världens eurodiscohjältinna: Pandora. Med hela sex miljoner sålda skivor och otaliga hitlåtar är hon en av genrens starkast lysande stjärnor. Dessutom kommer Robert Wåtz och Rasmus Lindwall, mer kända som den dynamiska duon Rob'n'Raz, och spelar tillsammans med David ”D-Flex” Seisay.

Disco by Birka och 90’s by Birka bokas på Birka.se. Där finns också nöjeskalendern med vårens alla nöjen och upplevelser.

Therese Lindström

Birka Cruises AB
Stadsgårdsterminalen
Box 151 31, 104 65 Stockholm