Sveriges hetaste DJ:s spelar i paradiset

Nu är det Medelhavstema hos Birka Cruises. Vinterns mörker är som bortblåst under de pulserande Beach Partys som körs på Paradise Beach varje torsdag, fredag och lördag ombord på Birka Paradise. Några av Sveriges mest kända DJ:s, med många spelningar i Medelhavets semesterparadis på sin meritlista, kommer till Birka Paradise för att garantera den skönaste partystämningen.

Denise Lopez, Daniel Possman, Zeb Lopez, Jennifer Lopez och Thea Bronx är alla välkända DJ-namn i den svenska och internationella klubbvärlden. Välkända nattklubbar som KM, Chic och Pacha i Spanien och Egypten har alla haft äran att gästas av dem. Givetvis är de även frekventa på många av Stockholms inneställen, till exempel Sturecompagniet, Café Opera och Spy Bar.

Och nu dyker de upp på Birka Paradise för att bjuda på en välbehövd sommarfest – mitt i vintern.

– Det finns få ställen som under de kommande månaderna kan erbjuda en hetare sommarstämning än Birka Paradise under Medelhavsveckorna. Våra fantastiska DJ:s kommer garanterat att få ”solarna” att lyfta från taket på Paradise Beach på helgerna. Vem kan motstå något sådant en kall och mörk vinterkväll i februari, säger Lars Näslund, VD för Birka Cruises.

Medelhavstema
Förutom Beach Party bjuder Birka Paradise på många andra Medelhavsläckerheter under Medelhavsveckorna. Smörgåsbordet har blivit Medelhavsbuffé med tzatsikisill, grillad paprika, kyckling med citron, oliver, skaldjursgryta, mozzarella och mycket annat vi känner igen från solsemestrarna. Och i à la carten finns förstås läckra tapas som förrätt. Poolen är uppvärmd och temperaturen från de berömda artificiella solarna i taket på Paradise Beach ligger på konstant 35 grader. I början av veckan bjuds gästerna på en Medelhavsshow som garanterar högt tempo och roliga upptåg. Och självklart serveras även Medelhavsdrinkarna med paraplyer.

Närhet till Medelhavet
För att få en känsla av Medelhavet kan du fram till 31 mars ta dig några hundra meter från Slussen eller ta en direktbuss direkt till terminalen från någon av de ca 80 orter varifrån Birka Cruises har bussanslutningar. Hoppa på Medelhavsbussen i Sundsvall, Bollnäs, Gävle, Falun, Norrtälje, Karlstad, Örebro, Lidköping, Jönköping och Linköping eller någon av de övriga orterna.

För mer information kontakta:
Lars Näslund, VD

För pressbilder och mer information om Beach Party:

Birka Cruises, ett bolag i Eckerökoncernen, bedriver sedan 1971 passagerartrafik från Stockholm. Rederiet kryssar med Birka Paradise från Stockholm till Mariehamn och sommartid också weekendkryssningar till andra destinationer runt Östersjön. Kryssningsverksamheten är miljöcertifierad enligt ISO 14001 av Lloyd’s Register Quality Assurance. Mer information på
www.birka.se