Invigning av fjärrkyla i Upplands Väsby

Report this content

Invigning av fjärrkyla i Upplands Väsby Fjärrkyla i Stockholm har blivit en succé och marknaden har vuxit mycket snabbt. Birka Energi har fortsatt att utvidga fjärrkylproduktionen och erbjuder nu industrier och företag i Upplands Väsby komfortabel, ekonomisk och miljöriktig fjärrkyla. Anläggningen invigs vid Vilundaverket idag av Upplands Väsbys kommunalråd Vanja Edvinsson. För fjärrkylproduktionen utnyttjas två värmepumpar på Vilundaverket. Värmepumparna har sedan 1984 producerat fjärrvärme till boende i kommunen. - Genom att utnyttja den "kalla sidan" av värmepumparna kan nu Birka Energi erbjuda industrier och företag i området komfortabel, ekonomisk och miljöriktig fjärrkyla, berättar Mathias Edstedt på Birka Energi som ansvarar värme- och kylaverksamheten i Upplands Väsby. För mer information vänligen kontakta: Birka Energi: Mathias Edstedt Telefon: 08-671 70 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/18/20020618BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/18/20020618BIT00050/wkr0002.pdf