Strömmen åter hos flertalet nätkunder inom Birka Energi

Strömmen åter hos flertalet nätkunder inom Birka Energi Den kraftiga blåsten i södra Sverige har inneburit störningar i elleveranserna under fredagen den 22 februari. För Birka Energi har det som mest varit 12 000 strömlösa nätkunder, huvudsakligen inom våra nätområden på västkusten. Värst drabbat var norra delarna av Halland, med upp till 7 000 strömlösa nätkunder. Genom snabba insatser från våra entreprenörer och en positiv utveckling på väderfronten har konsekvenserna kunnat begränsas på ett snabbt sätt. Vid lunchtid hade huvudparten av kunderna återfått strömmen och klockan 14.30 var knappt 2 000 kunder utan ström. Om inget oförutsett inträffar i väderläget kommer alla kunder att ha återfått strömmen under kvällen. För mer information om aktuellt driftläge besök www.birkaenergi.se Inget nytt pressmeddelande är planerat. Om väderförhållandena drastiskt skulle försämras kommer ny information. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/22/20020222BIT00760/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/22/20020222BIT00760/bit0001.pdf