Tomas Bruce president i Euroheat

Tomas Bruce president i Euroheat Tomas Bruce, vd och koncernchef i Birka Energi, har valts till president i den europeiska fjärrvärmeunionen Euroheat.& Power med säte i Bryssel. Euroheats främsta uppgift är att främja fjärrvärme/fjärrkyla och kraftvärme - samproduktion av kraft och fjärrvärme - i Europa. Tomas Bruce är civilingenjör från KTH med värme och kyla som specialitet och har varit ledamot av Euroheats styrelse sedan 1995. Birka Energi driver en av Europas främsta fjärrvärme/kylarörelser. - Fjärrvärme och fjärrkyla jämte kraftvärme har avgörande betydelse för Europas framtida energisystem, påpekar Tomas Bruce. Inom den praktiska tidshorisonten finns inget bättre system för att minska utsläpp av växthusgaser, hushålla med resurser och erbjuda kunderna ren, prisvärd och pålitlig energi. - För ytterligare information kontakta Tomas Bruce, 0703-161414 www.euroheat.org ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/06/20020306BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/06/20020306BIT00710/wkr0002.pdf