Anders Berg, ny CFO på Bisnode

Anders Berg blir ny CFO och chef för Group Finance på Bisnode. Anders gedigna erfarenhet, nu senast som CFO på Swedbank C&C, kommer att bidra till en framgångsrik finansiell och operativ ekonomistyrning, prognostisering och uppföljning som säkrar koncernens ambitiösa mål om lönsam tillväxt.

Anders Berg är för närvarande CFO på Swedbank C&C och tillträder som CFO på Bisnode senast den första februari 2015. Han har mångårig erfarenhet från ledande positioner inom finansiella området, som exempelvis CFO för Orc Group och Ekonomichef på Investor AB. I rollen som CFO och chef över Bisnode Group Finance kommer Anders att vara ansvarig för rapportering, ekonomistyrning och koncernens finansiering samt koncernstaberna Legal och Security.

”Anders har omfattande internationell erfarenhet. Han har byggt, strukturerat om och utvecklat olika typer av verksamheter och affärsområden inom flera olika verksamhetsområden och branscher. Hans gedigna kompetens och erfarenhet av finansiella frågor, affärsutveckling och tillväxt är en perfekt matchning till våra behov”, säger Lars Pettersson, CEO på Bisnode.

Redo för nästa kapitel

När Bisnode tar steget in i nästa kapitel av verksamhetens utveckling tillkommer nya krav på finansiell- och operativ planering, prognostisering och uppföljning. För att Bisnode ska använda sina resurser på bästa sätt krävs ett proaktivt förhållningssätt inom finans- och ekonomisk styrning.

Anders Berg tar över efter tillförordnad CFO Mats Lönnqvist. När Mats har lämnat över till Anders Berg kommer han återigen att rikta sin fulla uppmärksamhet på sina styrelseuppdrag. Anders Berg tillträder senast den första februari 2015.

Lars Pettersson, Koncernchef
Mobil: 46 70 517 28 02
E-post: lars.pettersson@bisnode.com

Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av affärsinformation med ett komplett utbud av tjänster inom marknads-, kredit- och affärsinformation. Bisnodes erbjuder relevant information för varje enskild beslutsfattare som underlag för att fatta bättra affärsbeslut. Koncernen hjälper över 200 000 företag att minimera riskerna, maximera försäljningen och ta bättre affärsbeslut. Bisnode bildades 1989 och finns i 18 europeiska länder med drygt 2 700 anställda. Bisnode ägs till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier. För mer information se www.bisnode.com.