Bisnode avyttrar verksamhetsdel i Nederländerna

Bisnode avyttrar verksamhetsdel i dotterbolaget WDM i Nederländerna som erbjuder drift av välgörenhetsorganisationers databaser. Avyttringen är ett resultat av Bisnodes strategi att fokusera på kärnverksamheten.

Den avyttrade verksamhetsdelen RDMS har 14 anställda. Beslutet att avyttra verksamheten är ett resultat av den strategiska processen att fokusera på kärnverksamheten bestående av direktmarknadsföringstjänster inom konsumentinformation.

"Avyttrandet är i linje med Bisnodes strategi och resulterar i ett starkare och tydligare erbjudande i Nederländerna", säger Johan Wall, vd och koncernchef för Bisnode.

WDM är en leverantör av direktmarknadsföringstjänster i Nederländerna. Företaget hjälper sina klienter att hitta, hantera och nå kunder på ett kostnadseffektivt sätt. WDM Nederländerna har 61 anställda, med bas i Nieuwegein.

Johan Wall, vd och koncernchef Bisnode
Epost: johan.wall@bisnode.com

Norbert Verkimpe, Regionchef BeNeFra
E-post: norbert.verkimpe@bisnode.be