Bisnode blir Di:s gasellpartner

Dagens industri tar hjälp av Bisnodes företagsinformation och analysexpertis för att hitta Sveriges Gasellföretag. Under hösten 2014 arrangeras Gaselltävlingen för femtonde året i rad. Där utser Dagens industri de snabbast växande företagen i landet.

Årligen utses färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag. Kraven är hårda och Dagens industri letar efter företag som är mästare på lönsam tillväxt.

”Gasellerna är inte lätta att hitta och det ligger mycket högkvalitativ data och analys bakom listan. Därför är det hedrande att Dagens Industri visar oss sitt förtroende genom att välja oss som partner för informationsanalys”, säger Björn-Erik Karlsson, Bisnodes regionchef Norden.

”De snabbväxande företagen är viktiga för tillväxten inom näringslivet men tjänar också som inspiration för Sveriges alla entreprenörer och företagsledare. Som affärstidning har vi ett ansvar att belysa detta näringslivets dynamiska mellanskikt och vi är glada över att ha Bisnode som vår partner i detta uppdrag”, säger Sölvi Torvik, ansvarig för Di Gasell.

OM DI GASELL

Hösten 2014 arrangeras Gaselltävlingen för femtonde året i rad. Varje år i november eller december korar Dagens industri Sveriges Supergasell, alltså det företag som har vuxit snabbast i Sverige de senaste tre åren. Dessförinnan arrangeras sju Gasellfester i hela landet, från Malmö i söder till Umeå i norr.

Vårens Gasellträffar och höstens Gasellfester ger tillfälle att möta Gasellföretagen, som är mästare både på lönsam tillväxt och på att skapa nya jobb. Det första gasellseminariet genomförs den 29 april, 2014.
Läs mer här:
www.di.se/gasell

En gasell har:

• en omsättning som överstiger 10 Mkr
  • minst tio anställda
  • minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
  • ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
  • i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
  • sunda finanser

Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen.

Björn-Erik Karlsson, Regionchef Bisnode Norden

E-post: bjorn-erik.karlsson@bisnode.com

Sölvi Torvik, ansvarig för Di Gasell

E-post: ‪solvi.torvik@di.se

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och organisationer i hela Europa. Vi är mer än 3000 medarbetare i 19 länder. Läs mer om Bisnode på www.bisnode.com.

Björn-Erik Karlsson, Regionchef Bisnode Norden