Bisnode Consumer Intelligence förbättrar hantering av konsumentdata

Idag introduceras Bisnode Consumer Intelligence på de nordiska marknaderna ­‑ en ny produkt som gör det enklare och säkrare att hantera konsumentdata - och samtidigt mer resurseffektivt.

För att kunna skapa skräddarsydda kundupplevelser hanterar många marknads- och säljavdelningar stora mängder data om kunder och konsumenter med höga krav på träffsäkehet och aktualitet. Konsumentdata, som måste hanteras i enlighet med regleringar som GDPR, hämtas ofta från många olika källor. Bisnodes Consumer Intelligence gör hantering av konsumentdata enklare, säkrare och mer resurseffektivt.

Bisnode Consumer Intelligence gör det möjligt för företag att ha uppdaterade, samstämmiga och aktuella uppgifter om europeiska konsumenter tvärs genom sina systemmiljöer med exempelvis webbshoppar, appar och kundregister. Bisnode Consumer Intelligence använder sig av en unik identifieringskod som matchar och uppdaterar konsumentdata via skräddarsydda APIer. Det underlättar för alla företag som hanterar konsumentdata, exempelvis när enskilda konsumenter önskar få persondata uppdaterade eller borttagna.

- Bisnode Consumer Intelligence är ett bra exempel på hur våra lösningar adderar värde till våra kunder, i detta fall genom att hantera konsumentdata på ett bättre sätt, säger Jon Slorer, CPO Bisnode.

- Vi förser våra kunder med de verktyg de behöver för att exempelvis öka kundkonvertering, förenkla registrering vid utchecking, se till att interna databaser håller hög standard och att implementera GDPR-projekt snabbare och till lägre kostnad, säger Pär Österlund, Chef för Marknadslösningar på Bisnode

Bisnode Consumer Intelligence finns nu i Sverige, Danmark, Norge och Finland

Läs mer om Bisnode Consumer Intelligence här:

Presskontakt:
Jenny Karlsson, PR and Communication, Bisnode
jenny.karlsson@bisnode.com

För mer information om Bisnode Consumer Intelligence, vänligen kontakta:
Pär Österlund, Director of Marketing Solutions, Bisnode
par.osterlund@bisnode.com

Om Bisnode:
Bisnode är ett marknadsledande europeiskt data- och analysföretag. Vi hjälper företag att hitta och hantera sina kunder genom hela kundlivscykeln. Vi är pionjärer inom Smart Data för att ge våra kunder möjligheten att fatta smartare beslut.