Bisnode delårsrapport januari-juni 2010

​Förbättrad rörelsemarginal och starkt kassaflöde

April-Juni

Försäljningsintäkter 1 111 (1 184) MSEK
• Rörelseresultat EBITA 104 (105) MSEK
• Rörelsemarginal EBITA 9,3 (8,9) procent
• Kassaflöde från den löpande verksamheten 41 (10) MSEK

Januari-Juni

• Försäljningsintäkter 2 273 (2 428) MSEK
• Rörelseresultat EBITA 242 (252) MSEK
• Rörelsemarginal EBITA 10,7 (10,4) procent
• Kassaflöde från den löpande verksamheten 192 (175) MSEK
• Fortsatt svag försäljningsutveckling inom Marketing Solutions
• Förbättrad rörelsemarginal och starkt kassaflöde som en effekt av genomförda kostnadsbesparingar

Väsentliga händelser

• Bisnodes erbjudande i Tyskland har utvidgats och förstärkts i och med lanseringen av nytt kreditinformationsbolag
• Förstärkt marknadsposition i Frankrike genom förvärv av Directinet
• Renodling av koncernen har fortsatt i linje med Bisnodes strategi att öka fokus på kärnverksamheten. Office Team, logistikverksamheten i PAR, ABC-bolagen i Belgien, Frankrike, Nederländerna och Luxemburg samt aktieinnehav i Emric har avyttrats under perioden

För mer information, kontakta: Johan Wall, vd och koncernchef Bisnode Telefon: +46 8 558 059 31 Mobil: +46 705 54 18 00 Epost: johan.wall@bisnode.com Fredrik Åkerman, finansdirektör Telefon: +46 8 558 059 35 Mobil: +46 704 15 23 65 Epost: fredrik.akerman@bisnode.com