Bisnode expanderar i Centraleuropa

Bisnode expanderar sitt erbjudande i södra Centraleuropa genom att förvärva en informationsverksamhet i Serbien samt etablera ett nytt säljkontor i Bosnien-Hercegovina. Bisnode erbjudande täcker därmed 19 europeiska länder.

Idag har Bisnode ett marknadsledande erbjudande och position i Centraleuropiska regionen. Genom att utöka denna plattform och lansera befintlig produktportfölj på nya marknader skapas goda tillväxtmöjligheter.

”Vi har idag en mycket god tillväxttakt inom den centraleuropeiska regionen och genom att använda den befintliga plattformen för tillväxt snabbar vi på vår expansion samt realiserar synergier. Vi möter därmed våra kunders ökade behov av regionala beslutstöd samt ökar kundnyttan genom att återanvända vår expertis och erfarenhet”, säger Lars Pettersson, koncernchef Bisnode.

Under våren 2013 kommer verksamheten att börja verka. De fyra marknaderna Slovenien, Kroatien, Serbien och Bosnien-Hercegovina kommer att ledas av Maria Anselmi, Country Managing Director Bisnode Slovenien. Totalt kommer Bisnode att vara cirka 190 medarbetare inom dessa fyra marknader med en årlig omsättning om cirka 100 miljoner kronor och god lönsamhet.

För mer information kontakta:

Lars Pettersson, koncernchef Bisnode
E-post: lars.pettersson@bisnode.com

Maria Anselmi, Country Managing Director Slovenia
Mobil: +386 31 688 535
E-post: maria.anselmi@bisnode.si

Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av affärsinformation med ett komplett utbud av tjänster inom marknads-, kredit- och affärsinformation. Bisnodes erbjuder relevant information för varje enskild beslutsfattare som underlag för att fatta bättra affärsbeslut. Koncernen hjälper över 200 000 företag att minimera riskerna, maximera försäljningen och ta bättre affärsbeslut. Bisnode bildades 1989 och finns i 19 europeiska länder med drygt 3 000 anställda. Bisnode ägs till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier. För mer information besök www.bisnode.com

”Vi har idag en mycket god tillväxttakt inom den centraleuropeiska regionen och genom att använda den befintliga plattformen för tillväxt snabbar vi på vår expansion samt realiserar synergier. Vi möter därmed våra kunders ökade behov av regionala beslutstöd samt ökar kundnyttan genom att återanvända vår expertis och erfarenhet.
Lars Pettersson, koncernchef Bisnode