Bisnode förvärvar återstående minoritet i Business Check

Bisnode utnyttjar sin option och förvärvar återstående aktieminoritet om 49 procent i Business Check AB, leverantör av kredit- och affärsinformation i Sverige. I och med förvärvet fullföljer Bisnode sin strategi att vara verksam i helägda bolag med goda tillväxtmöjligheter.

Tillsammans med entreprenören Jan Erik Windström lanserade Bisnode Business Check 2004 ett segmenterat erbjudande till den svenska kreditmarknaden. Idag erbjuder Business Check kreditupplysningar och affärsinformation för små och medelstora bolag i Sverige. Business Check, med 38 medarbetare och säte i Göteborg, har sedan start visat god tillväxt och stark lönsamhet.

”Business Check är ett utmärkt exempel på hur Bisnode expanderar i befintliga marknader genom återanvändning av data och ett starkt segmenterat erbjudande. Business Check är också ett koncept som skapar synergier och internationella tillväxtmöjligheter. Vi har nyligen lanserat ett liknande erbjudande i Tyskland genom att kopiera affärsmodell och plattform och planerar nu vidare expansion i Europa”, säger Johan Wall, vd och koncernchef för Bisnode.

För mer information kontakta:

Johan Wall, vd och koncernchef, Bisnode
Tel: +46 8 558 059 31