Bisnode förvärvar data- och kundserviceverksamhet av arvato services Benelux

Bisnode har träffat avtal om att förvärva 100 procent av aktierna i arvato services Belgium NV. Bolaget är baserat i Antwerpen och verksamt inom data- och kundservice på företagsmarknaden. Förvärvet stärker Bisnodes marknadsposition i Belgien.

Arvato services Belgium har cirka 65 anställda. Verksamheten inom data- och kundservice blir kvar i Antwerpen, medan Arvato services Benelux avser koncentrera övrig verksamhet för Belgien till nederländska Venlo, men även verka via dotterbolaget i belgiska Zaventem.

”Vi har lyckats växa med över 16 procent per år de senaste tio åren och väntar oss att fortsätta kunna göra det även med arvato services Belgium, som kommer att bli en del av vårt pan-europeiska nätverk“, säger Geir Feltstykket, affärsområdeschef CRM & Direct Marketing. “Med den starka företagsmarknadsportfölj som vi förvärvar kan vi nu erbjuda våra kunder ett ännu bredare och mer omfattande tjänsteutbud”.

”I Bisnode har vi funnit en partner med en perfekt strategisk matchning för verksamheten i och med att affären möjliggör en rad synergier i respektive tjänsteportfölj. Vi ser fram emot ett nära samarbete med Bisnodekoncernen”, säger Markus Trost, vd för arvato services Benelux.

Efter fjolårets förvärv av WDM Belgium och som Europas ledande leverantör av digital affärsinformation med dotterbolag i 19 länder i Europa, så har Bisnode redan en stark närvaro inom datatjänster för den belgiska konsumentmarknaden. Med dagens förvärv stärker Bisnode sin ställning även inom datatjänster för företagsmarknaden, vid sidan av ABC som ingår i koncernen sedan tidigare.