Bisnode förvärvar fyra Creditinfo SCHUFA företag i Tjeckien, Slovakien och Polen

Bisnode har förvärvat fyra företag som erbjuder kredit- och affärsinformationslösningar. Företagen, med säte i Tjeckien, Slovakien och Polen, stärker Bisnodes marknadsposition i Centraleuropa. Bisnode kommer att dra nytta av betydande synergier och kunna erbjuda sina kunder en mer komplett lösning.

Företagen Creditinfo SCHUFA erbjuder lösningar för riskhantering, kreditinformation och beslutsstöd. Tillsammans med Bisnodes nuvarande verksamhet kommer de förvärvade företagen att tillföra möjligheten till synergier i datainsamling och informationsförädling. Förvärvet stärker även produkt- och tjänsteerbjudandet på Centraleuropas snabbt växande marknad.

I vår region råder en kraftig tillväxt på marknaden för innovativa lösningar som ger kunderna ett effektivt beslutstöd. Förutom att vi kan utöka vårt erbjudande, innebär förvärvet även att vi skapar en plattform för framtida tillväxt”, säger Martin Coufal, Regional Director Central Europe, Bisnode.

Förvärvet omfattar företagen Creditinfo Czech Republic s.r.o., Creditinfo Slovakia s.r.o., Creditinfo Polska sp. z o.o och Anopress IT, a.s. Övriga lokala verksamheter finns kvar inom Creditinfo SCHUFA-koncernen.  Den sammantagna årliga omsättningen för de förvärvade företagen var under 2010
4,8 miljoner euro. Verksamheterna har 85 medarbetare och en stabil kundbas på respektive marknad.

Genom förvärvet tar vi ett steg i rätt riktning och säkrar marknadspositionen på en av Centraleuropas snabbast växande marknader. Verksamheterna kompletterar Bisnodes nuvarande erbjudande mycket väl och förvärvet förväntas generera betydelsefulla synergieffekter samt driva ytterligare möjligheter för expansion”, säger Johan Wall, vd och koncernchef för Bisnode.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Johan Wall, vd och koncernchef, Bisnode
Epost: