Bisnode förvärvar Great Consulting

Bisnode förstärker sitt erbjudande inom strategisk rådgivning för bättre beslutsstöd genom att förvärva Great Consulting Group Nordic AB, en konsultverksamhet med inriktning på genomlysning, analys och rådgivning inför strategiska och taktiska beslut. Förvärvet ger Bisnode ett starkare helhetserbjudande när man nu får möjlighet att erbjuda sina kunder ett utökat stöd för smarta beslut.

Great Consulting är ett managementkonsultbolag med fokus på företag som behöver hjälp med att utveckla och förbättra sitt arbete med försäljning, tillväxt och kundvärde. Uppdragen fokuserar på att genomlysa företags behov av förändring, analysera stora informationsmängder och rådge inför viktiga strategiska beslut. Great Consulting har sex medarbetare i Stockholm med en årlig omsättning på drygt nio miljoner kronor.

”Bisnode är på en resa i förändring där vårt mål är att bli våra kunders strategiska partner för beslutstöd. Vi hjälper redan idag våra kunder att omvandla stora mängder information till relevanta insikter för att fatta smarta beslut. Genom att förstärka vårt erbjudande med strategisk rådgivning och konsultation är vi övertygade om att vi kommer att kunna tillföra våra kunder ytterligare mervärden”, säger Björn-Erik Karlsson, regionchef Norden.

Förvärvet slutförs den 9 december och förväntas ha en positiv resultateffekt under 2014.

Björn-Erik Karlsson, regionchef Norden

Mobil: +46 70588 41 24

Epost: bjorn-erik.karlsson@bisnode.com

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och organisationer i hela Europa. Vi är mer än 3000 medarbetare i 19 länder. Läs mer om Bisnode på www.bisnode.com.