Bisnode förvärvar norska verksamheten Inform

Bisnode fortsätter stärka sitt norska erbjudande inom marknadstjänster genom förvärv av Eniros verksamhet Inform.

Inform erbjuder företags- och personinformation som används för sälj- och marknadstjänster inom direktmarknadsföring och prospektering. Informs tjänster inkluderar förädling, analys och kvalitetssäkring av kunddatabaser.

Bisnode avser att integrera Inform med övriga verksamheter för att maximera synergier och dra nytta av koncernens potential. Inform har en årlig omsättning om cirka 17 miljoner norska kronor. Integrationen planeras slutföras 30 november. Förvärvet förväntas ge en svag positiv resultateffekt under 2012.

”Bisnode har en marknadsledande position i Norge och visar god tillväxt. Förvärvet kommer förbättra vår datakvalitet samt vår förmåga att analysera fram nya värdeadderande insikter som hjälper våra kunder att öka sin försäljning,” säger Björn-Erik Karlsson, regionchef Norden.

”Informs verksamhet kommer vara ett fantastiskt tillskott i Bisnodes produktportfölj. Förvärvet kommer förstärka vår roll som helhetsleverantör av digitala affärsinformationtjänster”, säger Johan Anstensrud, landschef Norge.

För mer information kontakta:

Björn-Erik Karlsson, regionchef Norden
Mobil: +46 70588 41 24