Bisnode förvärvar Yritystele av Eniro

Bisnode har tecknat avtal om att förvärva Yritystele, en online B2B söktjänst för affärsinformation i Finland. Yritystele, som är en del av Eniro Finland, har ca 130 000 unika besökare per vecka och mer än 6 000 kunder. Förvärvet av Yritystele stärker Bisnodes position på den finska marknaden för affärsinformation och kommer att utgöra en bas för lansering av nya tjänster.

Yritystele har årliga intäkter på ca 3,3 miljoner euro och 35 anställda. Köpeskillingen uppgår till 1 miljon euro. Betydande synergier kommer att realiseras då den grundläggande affärsinformationen hos Yritystele levereras redan idag av Bisnodes finska dotterbolag Soliditet. Yritystele kommer dessutom att nyttjas som en kanal för ett utökat segmenterat erbjudande.

"Förvärvet av Yritystele är i linje med Bisnodes strategi att fokusera på kärnverksamheten och utnyttja synergier för tillväxt och ökad lönsamhet. Samtidigt så stärker vi vår position i Finland genom att utöka erbjudandet i nya marknadssegment”, säger Johan Wall, VD och koncernchef för Bisnode.

”Genom Yritystele får Bisnode tillgång till ett starkt varumärke och en plattform för fortsatt expansion av Bisnodes erbjudande i Finland, inklusive kreditvärderingssystemet 'AAA'”, säger Mats Erwald, regionchef Bisnode Nordic.

För mer information kontakta:

Johan Wall, CEO, Bisnode
Tel: 08-558 059 31