Bisnodes affärsområdeschef för Credit & Risk Information avgår

Alistair Pauline, affärsområdeschef för Credit & Risk Information, avgår. Alistair lämnar sitt uppdrag i augusti och koncernledningen kommer direkt att inleda en process för att rekrytera en efterträdare.

– Alistair Pauline har framgångsrikt arbetat inom Bisnodekoncernen de senaste 17 åren och har utvecklat våra kreditinformationstjänster över hela norra Europa. Bisnode erbjuder både globala och lokala kredit- och riskinformationstjänster och har idag en stark marknadsposition i 14 länder. Alistair har beslutat att avgå i en tid när Bisnode är på väg in i en ny fas, säger Håkan Ramsin, tillförordnad vd i Bisnode.

– Att arbeta inom Bisnode och vara en del av att bygga ett europeiskt erbjudande av professionella kreditinformationstjänster har varit både utmanande, utvecklande och givande. Jag känner att vårt affärsområde har en starkare marknadsposition än någonsin tidigare och att det nu är en bra tid att gå vidare och hitta nya utmaningar, säger Alistair Pauline.

Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av digital affärs- och beslutsstödsinformation med ett komplett utbud av onlinetjänster inom marknads-, kredit- och produktinformation. Kunderna är företag och organisationer som med hjälp av Bisnodes tjänster kan öka försäljningen och minska affärsriskerna. Bisnode bildades 1989 och har idag drygt 3 000 anställda i 19 länder i Europa. Bisnode ägs sedan 2005 till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier.