Bisnodes förvärv av Lindorff Decision slutfört

Bisnode tillkännager att förvärvet av Lindorff Decision i Norge från Lindorff Group är slutfört. Förvärvet av Lindorff Decision har godkänts av Norges Konkurrensmyndighet. Transaktionen slutfördes den 1 juli.

Lindorff Decision levererar kreditinformation och beslutstödssystem och är ett växande och lönsamt företag baserat i Oslo, Norge. Lindorff Decision hade en årlig omsättning 2010 på 76 miljoner kronor och 24 anställda.

"Förvärvet av Lindorff Decision är en del i vår tillväxtstrategi. Vi förväntar oss att kunna utvinna betydande synergier och skapa nya affärsmöjligheter från förvärvet”, säger Johan Wall, vd och koncernchef för Bisnode.

Bisnode slutförde även förvärvet av Lindorff Match den 2 maj i år. De två förvärven stärker nu marknadspositionen tillsammans med Bisnodes nuvarande verksamhet och Bisnode blir en ledande leverantör av kredit- och marknadsinformationslösningar i Norge. Den totala köpeskillingen uppgår till 242 miljoner svenska kronor.

Johan Wall, VD och koncernchef Bisnode
E-post: johan.wall@bisnode.com