D&B STÄRKER SYNCRONS MJUKVARA

Bisnodes dotterbolag Dun & Bradstreet Sverige har träffat ett partnerskapsavtal med Syncron. Samarbetet kommer att innebära att kvalitetssäkrad data för Business Intelligence, baserad på det globala ID-systemet för företagsidentifiering och byggt på DUNS®Numbers, blir tillgänglig i Syncrons system.

Genom att integrera D&B Insight med dagligt uppdaterad kvalitetsdata för Business Intelligence, får Syncron-kunderna en integrerad åtkomst till det globala ID-systemet byggt på DUNS®Numbers. Användarna kan dagligen säkerställa sin datakvalitet vilket möjliggör avancerad BI-analys.

“Vi vet via våra kunder att hög kvalitet i masterdata är en stor utmaning i dagens snabbrörliga och globaliserade värld. Datakvalitet i masterdatafiler är högsta prioritet för att kunna göra affärsförbättrande analyser. Med D&B Insight och access till det globala ID-systemet byggt på DUNS®Numbers kan vi ta en ledande roll i att leverera sann masterdatakvalitet”, säger Johan Stakeberg, Head of Global Sales hos Syncron.

“Vårt globala ID-system byggt på DUNS®Numbers är en förutsättning för all analytisk data som Dun & Bradstreet erbjuder. I och med partnerskapet med Syncron säkerställer vi vi både ökad access och användarvänlighet för de kunder som vill ta del av möjligheterna kring ett standardiserat globalt ID-system via en marknadsledande lösning från Syncron”, säger Christer Wiberg, Director D&B Sweden AB.

FÖR MER INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA:

Björn-Erik Karlsson, Regionchef Bisnode Norden

E-mail: bjorn-erik.karlsson@bisnode.com

Christer Wiberg, Director D&B Sweden AB

E-mail: christer.wiberg@dnbnordic.com

Om D&B och Bisnode

D&B Sweden är ett dotterbolag till Bisnode. I mer än tio är har Bisnode varit en partner till D&B i deras globala nätverk, en oöverträffad allians av ledande affärsinformationsföretag. De båda bolagen är partners på tio Europeiska marknader och levererar där högkvalitativ affärs-, marknads och kreditinformation samt analys.

D&B (NYSE: DNB), the leading provider of global business information, tools, and insight, has enabled customers to Decide with Confidence for over 160 years. D&B's proprietary DUNSRight™ quality process provides customers with quality business information. This quality information is the foundation of D&B's solutions that customers rely on to make critical business decisions. Customers use D&B Risk Management Solutions to mitigate risk, increase cash flow and drive increased profitability; D&B Sales & Marketing Solutions to increase revenue from new and existing customers; D&B's E-Business Solutions to convert prospects into clients faster; and D&B Supply Management Solutions to identify purchasing savings, manage risk and ensure compliance within the supply base. For more information, please visit www.dnb.com

About Syncron

Syncron is a global software company focused on supporting corporations in the manufacturing and distribution industries with leading edge, process centric applications to make significant improvements to customer experience and financial performance. Syncron’s ERP-independent software solutions for global inventory management, global order management, global price management and master data management are implemented faster and at lower cost than other solutions. Syncron clients are market-leading companies within the industries of aerospace and defense, automotive, consumer and industrial products, industrial equipment, and mining and construction equipment. Syncron has offices around the world. www.syncron.com

Christer Wiberg, Director D&B Sweden AB