Förändring i Bisnodes ledningsgrupp

Karin Svensson, Chief Human Resources Officer hos Bisnode, lämnar på egen begäran sin tjänst den 31 maj 2013. Koncernövergripande HR-frågor kommer att drivas vidare lokalt och koordineras via Bisnodes HR-nätverk.

Karin har varit en del av koncernledningen sedan 2010. Hon har i sin roll fokuserat på att tillsammans med övriga koncernledningen bygga en gemensam kultur och värdegrund för det nya Bisnode som lanserades den 14 maj i år.

Förutom ledarskapsutveckling och talent management, har en viktig del av Karins uppdrag varit att utveckla det lokala HR-arbetet inom koncernen, med erfarenhetsutbyte och kunskapsdelning som centrala beståndsdelar.

”Karin har framgångsrikt lagt grunden till att koncernövergripande HR-frågor nu kan koordineras och drivas effektivt på lokal nivå, genom det HR-nätverk som hon lämnar efter sig”, säger Lars Pettersson, Koncernchef Bisnode.

Lars Pettersson, Koncernchef

Mobil: 46 70 517 28 02

E-post: lars.pettersson@bisnode.com

Elin Ljung, Marketing and Communications Manager

Mobil: +46 70-866 10 40

E-post: elin.ljung@bisnode.com

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och organisationer i hela Europa. Vi är mer än 3000 medarbetare i 19 länder. Bisnode ägs till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier.

Läs mer om Bisnode på www.bisnode.com

Lars Pettersson, Koncernchef Bisnode