Förändringar inom Bisnodes svenska ledningsgrupp

Bisnode vill erbjuda marknaden ett ökat mervärde genom att ge kunderna möjlighet att ta del av hela koncernens expertis och tjänsteutbud. Bisnodes nya organisation bygger på tre affärsområden med fokus på erbjudande, försäljning och kundrelation. Inom två av Bisnodes affärsområden, Kredit respektive Marknad, tillträder nu två nya affärsområdeschefer. Peter Bergson tillträder som affärsområdeschef för Bisnode Kredit som efterträdare till Patrik Attemark. Christina Freese-Ingesson tillträder som affärsområdeschef Bisnode Marknad som efterträdare till Anders Fransson.

Ny ledare inom affärsområdet Bisnode Kredit

Peter Bergson, nuvarande Bisnode D&B Director med ansvar för relationen med Bisnodes globala partner Dun & Bradstreet, utses till affärsområdeschef för Bisnode Kredit. Peter har mångårig erfarenhet från ledande befattningar inom it-branschen, ofta med fokus på finansiella tjänster i internationell miljö. Närmast innan Peter började på Bisnode, arbetade han på Orc Software och Sun Microsystems. I den befattning han nu tillträder blir hans främsta uppdrag att ta Bisnodes nästa steg mot ett gemensamt och attraktivt krediterbjudande till Bisnodes kunder.

Peter efterträder Patrik Attemark som efter sex år inom Bisnode-koncernen har antagit nya utmaningar i ett vd-uppdrag i en annan sektor. Peter tillträder sin nya tjänst under våren.

Ny ledare inom affärsområdet Bisnode Marknad

Christina Freese-Ingesson, nuvarande chef för Bisnodes datainsamling och informationsförädling, tillträder som affärsområdeschef för Bisnode Marknad. Innan Christina började på Bisnode arbetade hon år i ledande befattningar inom försäljning i informationsbranschen under mer än tio år. Hon har bland annat jobbat på Financial Systems, Banqsoft och Sema Group. I den befattning hon nu tillträder blir hennes främsta uppgift att ta den nya gemensamma organisationen till nästa steg och skapa ett spetsigt erbjudande för att hjälpa kunder att hitta, behålla och utveckla sina kundrelationer.

Christina efterträder Anders Fransson, som i förra veckan meddelade att han väljer att lämna Bisnode i ett skede där stora förändringar genomförts och organisationen nu står inför att ta nästa steg, vilket kräver en ledare med etablering i Stockholm.

”Jag önskar Christina och Peter varmt välkomna i ledningsgruppen för Bisnode Sverige och ser fram emot att tillsammans med dem fortsätta resan mot att etablera ett tydligt Bisnode på den svenska marknaden. Jag vill samtidigt tacka Patrik och Anders för allt det viktiga arbete de bidragit med inom Bisnode. Jag ger dem mina varmaste lyckönskningar i sina framtida utmaningar.”, säger Björn-Erik Karlsson, Regionchef Norden.

För mer information kontakta:

Lars Pettersson, koncernchef Bisnode
Tel: 46 705 17 28 02
E-post: lars.pettersson@bisnode.com

Björn-Erik Karlsson, regionchef Norden
Tel: 46 708 588 41 24
E-post: bjorn-erik.karlsson@bisnode.com

Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av affärsinformation med ett komplett utbud av tjänster inom marknads-, kredit- och affärsinformation. Bisnodes erbjuder relevant information för varje enskild beslutsfattare som underlag för att fatta bättra affärsbeslut. Koncernen hjälper över 200 000 företag att minimera riskerna, maximera försäljningen och ta bättre affärsbeslut. Bisnode bildades 1989 och finns i 19 europeiska länder med drygt 3 000 anställda. Bisnode ägs till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier. För mer information besök www.bisnode.com