IT-profil stärker Bisnodes svenska ledningsgrupp

Zlatko Ninic tillträder som CIO Sverige och blir därmed en nyckelspelare i Bisnodes förändringsarbete för större kundfokus och synergier i koncernen. It är en viktig möjliggörare för samarbeten över företagsgränserna och har en avgörande roll i att ge kunderna tillgång till hela Bisnodes expertis, erbjudanden och innovationskraft.

Zlatko Ninic tillträder under hösten som CIO Sverige med koordinerande ansvar för Norden och kommer att sitta i Bisnode Sveriges ledningsgrupp. Zlatko har tidigare arbetat på Ingram Micro som nordisk IT-chef och arbetar idag som CIO på Atea Sverige. Under hans sju år på bolaget har Atea köpt många bolag. Zlatko har ansvarat för att konsolidera processerna och it-systemen som stödjer dem för att säkerställa att en enhetlig infrastruktur främjar företags verksamhet och utveckling.

Zlatko tog sin ekonomiexamen på Sarajevo Universitet 1976 och har sedan dess ständigt vidareutbildat sig parallellt med att han har arbetat med den senaste tekniken för att stötta företagets affärer.

Zlatko är extremt kompetent och erfaren kring allt från grundläggande teknologier till möjligheterna de ger att skapa lösningar som tillför våra kunder unika värden”, säger Björn-Erik Karlsson, regionchef på Bisnode Norden.

Björn-Erik Karlsson
Regional Director Bisnode Nordic