Johan Wall avgår som VD för Bisnode

Johan Wall avgår som VD och koncernchef för Bisnode. Fredrik Åkerman som är affärsområdeschef och CFO på Bisnode har utsetts till tillförordnad VD till dess att en ersättare finns på plats.

Styrelsen i Bisnode har beslutat att rekrytera en ny VD till Bisnode. Som tillförordnad VD har affärsområdeschef och CFO Fredrik Åkerman utsetts. Johan Wall har varit VD för Bisnode sedan 2008.

”Johan har under sina tre år som VD framgångsrikt implementerat en ny affärsplan och strategi samt genomdrivit den renodling av verksamheten som pågått under en tid. Johan har varit tydlig med att han inte kan förbinda sig långsiktigt till Bisnode. Därför har styrelsen beslutat att inleda rekryteringen av en ny VD som fullt ut kan fokusera på Bisnodes långsiktiga tillväxt”, säger Bisnodes styrelseordförande Håkan Ramsin..

Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av digital affärsinformation med drygt 3 000 anställda i 17 länder. Med hjälp av Bisnodes affärsinformationstjänster kan företag öka sin försäljning, minska sina risker och förbättra sina dagliga affärsbeslut. Bisnodes strategi är att fokusera på kärnverksamheten och nyttja synergier och skapa utvecklingsmöjligheter för ökad tillväxt.

För mer information kontakta:

Håkan Ramsin, styrelseordförande Bisnode
E-post: hakan@ramsin.nu