Martine Bayens ny regionchef på Bisnode

Martine Bayens har utsetts till regionchef för Frankrike, Belgien och Nederländerna. Hon kommer närmast från det Belgiska marknadsinformationsföretaget Truvo där hon var verkställande direktör. Martine har lång erfarenhet från informations- och mediebranschen och ersätter nuvarande regionchefen Norbert Verkimpe som fokuserar på sin roll som chef över ett strategiskt utvecklingsområde inom koncernen, Competence Centre Marketing Solutions.

Martine har mer än 20 års erfarenhet från ledande befattningar inom informations- och mediebranschen. Under sin karriär har hon haft flera ledande befattningar inom försäljning, on-line strategi och utveckling, verksamhetsutveckling och IT, på bland annat Thomson Reuters och Fortis Bank, innan hon utsågs till vd på marknadsföringsbolaget Truvo under 2008. Hon har en magisterexamen inom marknadsföring från ICHEC Business School och är INSEAD på Michigan Universitet. Martine har erfarenhet av att förändra traditionell media verksamhet till nya digitala affärsmodeller.

"Affärsområdet Marketing Solutions genomgår en strukturell förändring från traditionella marknadsföringstjänster till nya värdeskapande lösningar för att attrahera och behålla sina kunder på bästa sätt. Med Martines bakgrund i medie- och informationsbranschen, och erfarenhet från liknande befattningar, är jag säker på att vi kommer att lyckas med att utveckla och expandera vår verksamhet inom Marketing Solutions ", säger Lars Pettersson, VD och koncernchef för Bisnode.

Norbert Verkimpe, som för närvarande är regionchef för Frankrike, Belgien och Nederländerna är även ansvarig för Competence Centre Marketing Solutions. Han kommer nu att fokusera på affärsområdets Competence Centre och utveckla den strategiska riktningen av erbjudandet i hela Europa.

Martine Bayens börjar som regionchef den 5 mars 2012.

Lars Pettersson, VD och koncernchef Bisnode
Tel: +46 705 17 28 02