Nya medlemmar i Bisnodes styrelse

Bisnode har valt in två nya medlemmar i styrelsen; Sara Öhrvall och Berit Svendsen. De har båda mångårig erfarenhet från ledande positioner på innovativa företag i olika branscher och deras kompetens förstärker styrelsen ytterligare.

Vid en extra bolagsstämma den 13 oktober valdes Sara Öhrvall och Berit Svendsen in som nya medlemmar i Bisnodes styrelse.

Sara Öhrvall har lång erfarenhet från internationella ledande positioner inom media och teknikbranschen, senast i rollen som Senior Vice President R&D på Bonnier AB. Sara är även styrelseledamot i Bonnier Publications, Umeå Universitet och Nobelmuseet. Sara har en MSc i internationell ekonomi från Umeå universitet. Hon är född 1971.

Berit Svendsen arbetar som Executive Vice President och Head of Telenor Norge. Berit har tidigare arbetat som CTO på Telenor och arbetande styrelseordförande på Telenor R&D. Hon är även styrelseledamot i DNB och EMGS. Berit har en MSc i elektroteknik från Norwegian University of Science and Technology samt en magister i Technology Management från NTNU och Massachusetts Institute of Technology, USA. Hon är född 1963.

Den nya styrelsen efter extra bolagsstämman ser ut som följande:

• Jon Risfelt, Ordförande
  • Henrik Blomé, Styrelseledamot
  • Anders Eriksson, Styrelseledamot
  • Erik Haegerstrand, Styrelseledamot
  • Mikael Norlander, Styrelseledamot
  • Berit Svendsen, Styrelseledamot
  • Sara Öhrvall, Styrelseledamot
  • Sara Hansson, Arbetstagarrepresentant
  • Tommy Håkansson, Arbetstagarrepresentant

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

Henrik Blome, Investment Director Ratos
Epost: henrik.blome@ratos.se

Lars Pettersson, CEO Bisnode
Epost: lars.pettersson@bisnode.com

Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av affärsinformation med ett komplett utbud av tjänster inom marknads-, kredit- och affärsinformation. Bisnodes erbjuder relevant information för varje enskild beslutsfattare som underlag för att fatta bättra affärsbeslut. Koncernen hjälper över 200 000 företag att minimera riskerna, maximera försäljningen och ta bättre affärsbeslut. Bisnode bildades 1989 och finns i 18 europeiska länder med drygt 2 700 anställda. Bisnode ägs till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier. För mer information se www.bisnode.com.