POLYGON AFFÄRSINFORMATION

Glöm komplicerade urval och avancerade adressregister. Sträck ut fingret, markera ett område på kartan i din iPad och vips ser du intressanta fakta om bolagen i området. Affärsinformationsföretaget Bisnodes nya app Bisnode Karta låter polygonsökning rita om landskapet för affärsinformationssökningar genom att koordinatsätta Sveriges alla adresser.

Nu behöver du inte vara expert på komplicerade urvalssökningar för att hitta relevant företagsinformation. I Bisnodes nya iPad-app Bisnode Karta, som är den första kartsökningen för kredit-, marknads- och affärsinformation i Sverige, använder du kartan för att söka information om företag i området du är intresserad av.

”Att använda kartfunktionen för att få fram affärsinformation är unikt. Att dessutom göra det via ett polygonbaserat söksätt gör sökningarna snabba, intuitiva och interaktiva, vilket är framtidens sätt att hitta information”, säger Pontus Holmberg, Affärsutvecklare hos Bisnode.

I appen använder du urvalsprinciperna omsättning, antal anställda, bolagsform, län/kommun och bransch. Grundinformationen är gratis och utöver den kan du betala styckpris för uppgifter om ett specifikt företag. Exempelvis ta ut ett registreringsbevis, styrelsekontroll eller en ekonomirapport. Som inloggad Bisnode-kund kan du dessutom se andra informationsslag som du har behörighetsaccess till, t ex kontaktpersoner, koncerntillhörighet, betalningsanmärkningar, kreditrating och firmatecknare.

”Lättåtkomligt och användarvänligt är ledord för vår bransch just nu. Ett modernt sätt att arbeta med information ska vara roligt och upplevelsebaserat, men samtidigt också leverera ett tydligt värde. Därför arbetar vi hårt med nya tekniker för att våra kunder till exempel ska kunna göra avancerade sökningar på ett enkelt sätt”, säger Björn-Erik Karlsson, Regionchef Norden hos Bisnode.

SÅ FUNGERAR BISNODE KARTA

• Polygonbaserad sökning
  • Sveriges ledande koordinatsatta adressdatabas – för högsta träffsäkerhet vid sökningar
  • Kartsök gör en avancerad urvalssökning enkel och intuitiv
  • GPS-funktionen ger möjlighet till lokal företagsinformation där du befinner dig just nu
  • Inga krav på abonnemang eller uppstartskostnader för att få access till informationen. Betala enkelt via in-appköp för exakt den information du behöver
  • Kostnadsfria smakprov på kontaktuppgifter till företag i din ritade yta

LADDA NER APPEN: https://itunes.apple.com/se/app/bisnode-karta/id639393786?mt=8

Björn-Erik Karlsson, Regionchef Bisnode Norden

E-post: bjorn-erik.karlsson@bisnode.com

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och organisationer i hela Europa. Vi är mer än 3000 medarbetare i 19 länder. Bisnode ägs till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier.

Läs mer om Bisnode på www.bisnode.com

Pontus Holmberg, Affärsutvecklare hos Bisnode