Bixia näst bäst på kundservice i energibranschen

Elbolaget Bixia är näst bäst på kundservice i energibranschen. Det är Undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future som prisar de organisationer som levererar bäst kundservice i sin bransch. Utmärkelsen är baserad på data från 135 svenska företag och sammanlagt har 2,5 miljoner kundundersökningar kartlagts.

Brilliant Awards – Customer Experience 2021 prisar de företag i Sverige som levererar den mest engagerade kundservicen i sin bransch och som därmed kan titulera sig som ”Bästa kundservice”. Nu står det klart att Bixia är näst bäst i energibranschen.

– Våra löpande analyser visar att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och stärker affären. Bixia visar vägen och vikten av att kontinuerligt kartlägga kundupplevelsen för att få ett kvitto på hur organisationen ligger till, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant Future.

Insamlingen av data har pågått sedan 1 januari 2020 och baseras på 2,5 miljoner kundundersökningar som har genomförts i Sverige. Brilliants data visar att de företag som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice har fler lojala kunder än de som inte gör det. Engagemang är vidare en faktor som alla 135 bolag, oavsett bransch, affär eller ärende, har möjlighet att påverka kundupplevelsen genom.

– Vi är både glada och stolta över att ligga i topp. Nöjda kunder är det bästa betyget vi kan få och det är också ett bevis på att våra medarbetare gör sitt allra bästa varje dag, säger Marita Lagerström, kundservicechef på Bixia.

Organisationerna som levererar bäst kundservice i energibranschen:

1. Mälarenergi

2. Bixia

3. Öresundskraft

Om Brilliant Awards – Customer Experience – “Bästa kundservice”:

• Listar de företag som har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.
  • Baserad på data från organisationernas kundundersökningar. Totalt ligger 135 organisationer och 2,5 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, till grund för beslutsunderlaget.
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2020 och har samlats in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet.

Marita Lagerström, kundservicechef
marita.lagerstrom@bixia.se
 072-453 61 13

Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av närproducerad förnybar el och är det elhandelsbolag som köper in störst andel småskaligt producerad el i Norden. Företaget omsätter cirka 2,3 mdr kronor och har 90 medarbetare.Tillsammans är vi den kraft som förändrar! Läs mer på www.bixia.se