Bixia tar över OKQ8:s hemtelefonikunder

Bixia har haft hand om kundservice och fakturering för OKQ8:s telefonikunder i ett nära och välfungerande samarbete sedan 2007. I maj tar Bixia över telefonikunderna fullt ut.

Bakgrunden är att OKQ8 kommer att inrikta sig på att stärka sina erbjudanden till bilister och energikunder i första hand.

- Vi fokuserar nu på att ytterligare förbättra våra erbjudanden kopplade till bilisten och energikunden, där vi har vårt ursprung. I och med Bixias övertagande får kunderna tillgång till ett bredare utbud av kommunikationstjänster. Bixia känner väl till vilka krav vi och våra kunder ställer, vilket är viktigt för oss vid övergången, säger Peter Morath, privatmarknadschef på OKQ8.

Allt samlat på en faktura
Bixia är en etablerad operatör som har sålt telefoni sedan 2001 och erbjuder kundens alla telefonitjänster: mobil, mobilt bredband, Stadsnät och hemtelefoni. Tjänsterna går att få i olika kombinationer och samlade på en faktura.

Ett av Sveriges lägsta priserbjudanden
- Det är glädjande att vi har förvärvat OKQ8:s kundstock, det vill säga cirka 7 000 kunder, säger Joakim Borén, chef för privatmarknad på Bixia. Det medför att vi nu kan satsa ännu mer på utvecklingen av mobila tjänster.

Vi är konkurrenskraftiga och kan erbjuda ett av Sveriges lägsta priser för hemtelefoni via det fasta nätet. Vi tål att jämföras på www.telepriskollen.se, avslutar Joakim.

För mer information, kontakta gärna
Bixia AB

Joakim Borén, chef privatmarknad, 073-351 47 48
Anna Fjellner, pressansvarig, 076-828 58 11

OKQ8

Peter Morath, privatmarknadschef OKQ8, 08-50 680 426

Bixia AB är ett fristående el- och telefonibolag med nio delägare: Tekniska Verken i Linköping AB, Växjö Energi AB, Mjölby Svartådalen Energi AB, Bjäre Kraft, Södra Hallands Kraft, Sandviken Energi, Nässjö Affärsverk AB, Borgholm Energi AB, Oxelö Energi och Sandviken energi. Koncernen har totalt 18 kontor. Dessa finns i Linköping, Borgholm, Göteborg, Helsingborg, Katrineholm, Laholm, Mjölby, Norrköping, Nässjö, Oxelösund, Stockholm, Trollhättan, Uddevalla, Västervik, Västra Karup, Växjö och Ängelholm.

Bixia är Sveriges fjärde största elbolag och har ca 300 000 kunder med en omsättning på cirka 3,8 Mdkr. Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av närproducerad och småskalig energiproduktion och är det elhandelsbolag som köper in mest närproducerad el från cirka 600 anläggningar. www.bixia.se

OKQ8
OKQ8 tror på en hållbar bilism.
OKQ8 är Sveriges största bensinbolag med över 800 stationer och ett komplett produkt- och serviceutbud. Företaget har som ambition att vara bäst inom alternativa drivmedel såsom etanol och RME och bygger nu ut biogasnätet. Butiksortimentet omfattar hyrbilar, reservdelar och hemartiklar. På många stationer finns en gör det själv hall, bilverkstad och biltvätt samt ett brett sortiment av däck och aluminiumfälgar. Läs mer på www.okq8.se