Invigning av Borgholms första publika laddstolpe för elfordon

Invigning av Borgholms första publika laddstolpe för elfordon

I samband med Skördefesten, fredagen den 1 oktober kl 13:00, inviger vi Ölands första publika laddstolpe för elfordon på Västra kyrkogatan i Borgholm, vid parkeringen bakom kyrkan. Det är elbolaget Bixia, som tillsammans med nätbolaget Borgholm Energi och Borgholm Kommun, placerar ut laddstolpen för att underlätta utvecklingen för framtidens fordon. Laddstolparna invigs av Stig Bertilsson, styrelseordförande i Borgholm Energi.

Vi på Bixia, Borgholm Energi och Borgholm Kommun hälsar dig varmt välkommen!

Tid: fredagen den 1 oktober kl 13.00 Plats: Västra kyrkogatan, vid parkeringen bakom kyrkan, Borgholm

För mer information kontakta gärna: Kim Blomster, eventsamordnare, Bixia, 070-223 25 46 Anna Fjellner, pressansvarig, Bixia, 076-828 58 11

Bixia AB omfattade de tidigare bolagen Östkraft, Fyrstad Kraft och HöglandsEnergi. Under hösten 2009 samlades företagen under det gemensamma namnet Bixia. Sedan den 1 april 2010 ingår även Kraftaktörerna i Sydvästra Sverige AB. Bixia är Sveriges fjärde största elhandelsbolag och har ca 300 000 kunder. Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av småskalig energiproduktion och är ett av de elhandelsbolag som köper in mest småskaligt producerad el från ca 400 anläggningar. Läs gärna mer på www.bixia.se

Borgholm Energi är en av åtta delägare till elhandelsbolaget Bixia och är helägda av Borgholms Kommun. Borgholm Energi ansvarar för den tekniska servicen i kommunen. Läs mer på www.borgholmenergi.se