• Bixia/

Pressinbjudan: Elbilsrevolutionen beroende av mer förnybar el - Bixia bjuder in till producentträff i Kvänum

Den 9 april håller Bixia en producentträff på temat ”Elbilsrevolutionen” och vilka förutsättningar elbilarnas frammarsch skapar för producenter av förnybar el. Under seminariet ger Bixias analytiker en bild av elmarknadsläget på kort och lång sikt.

Media hälsas välkomna att delta under seminariet.

Datum och tid: Torsdagen den 9 april kl 09.00 – 13.00

Plats: Lumber & Karle, Götaplatsen 1 i Kvänum, http://www.lumberkarle.se

PROGRAM

09.00   Registrering och fika

09.30   Välkomna, genomgång av programmet

09.35   Elmarknadsläget, Bixias syn på möjligheter inom elmarknaden nu och i framtiden

Anders Engkvist, chefsanalytiker på Bixia Energy Management

10.45   Fika

11.00   Elbilsrevolutionen!

Fredrik Sandberg, chefredaktör, Elbilen i Sverige

11.40   Bixia Miljöfond

Kim Blomster, miljösamordnare berättar om möjligheterna att söka medel ur Bixia Miljöfond samt miljöanpassning av vattenkraftverk

Anna Fjellner, pressansvarig, 076-828 58 11
anna.fjellner@bixia.se

Veronica Augustin, eventansvarig, 073-161 57 71
Veronica.augustin@bixia.se

Bixia AB är ett elbolag med tio delägare, Tekniska Verken i Linköping, Alvesta Energi, Bjäre Kraft, Borgholm Energi, Mjölby-Svartådalen Energi, Nässjö Affärsverk, Oxelö Energi, Sandviken Energi, Södra Hallands Kraft och Växjö Energi. Vi har 10 kontor; Linköping, Alvesta, Göteborg, Nässjö, Sandviken, Stockholm, Trollhättan, Uddevalla, Växjö och Ängelholm. Bixia har cirka 300 000 kunder och omsätter cirka 2,3 mdkr. Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av närproducerad förnybar el och är ett av de elhandelsbolag som köper in mest småskaligt producerad el i Norden från drygt 1000 anläggningar.