• Bixia/

PRESSINBJUDAN: Vi vill lära våra kunder mer om el – Välkommen till öppet hus och elföreläsningar!

Tisdagen en 23 oktober bjuder vi på Bixia in Uddevallaborna till en enkel föreläsning om hur elmarknaden fungerar.

Elmarknaden är komplex och det är många faktorer som påverkar elpriset.

– Vi vill på ett detta sätt ge Uddevallaborna en inblick i hur elmarknaden fungerar, så att de ska få en tydlig bild av sina energikostnader, hur de kan påverka sin energianvändning och fatta rätt beslut om sitt elavtal, säger Peter Engström säljare på Bixia.

Plats: Bixias kontor på Kungsgatan 35 i Uddevalla
Tid:
Tisdagen den 23 oktober klockan 15.00-18.00 under formerna Öppet Hus med föreläsning 15.30 och 17.00
Förtäring:
Vi bjuder på fika.

Välkommen!

Kim Blomster, eventsamordnare, Bixia AB, 070-223 25 46
Anna Fjellner, pressansvarig, Bixia AB, 076-828 58 11

Bixia AB är ett fristående elhandelsbolag med tio delägare, Tekniska Verken i Linköping, Alvesta Energi, Bjäre Kraft, Borgholm Energi, Mjölby Svartådalen Energi, Nässjö Affärsverk, Oxelö Energi, Sandviken Energi, Södra Hallands Kraft och Växjö Energi. Tillsammans har vi 18 kontor i Linköping, Alvesta, Borgholm, Göteborg, Katrineholm, Laholm, Mjölby, Norrköping, Nässjö, Oxelösund, Sandviken, Stockholm, Trollhättan, Uddevalla, Västervik, Västra Karup/Båstad, Växjö, Ljungby och Ängelholm.

Bixia har ca 300 000 kunder och omsätter ca 3,4 mdkr. Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av småskalig energiproduktion och är ett av de elhandelsbolag som köper in mest småskaligt producerad el i Norden från ca 700 anläggningar.

Tillsammans är vi en kraft som förändrar! Läs mer på
www.bixia.se