Välkommen till visning av solceller för villakunder

Välkommen till visning av solceller för villakunder

På söndag 9 maj är det öppet hus på Bixias demoanläggning för solenergi och visning av Bixias solcellspaket som lanseras i dagarna.

Snart kan husägare själva göra el från solenergi med elbolaget Bixias solcellspaket. Paketet, som tagits fram tillsammans med Design Partner Engineering i Värmland, innehåller solceller som monteras på taket till t ex en villa eller ett fritidshus och omvandlar energin från solen till el. På så sätt kan kunden göra en god gärning för miljön och samtidigt minska sina elkostnader.

Söndag 9 maj har Bixia öppet hus på demoanläggningen Nääs utanför Borensberg. Där visas Bixias olika solcellspaket och det finns möjlighet att se hur de fungerar i full skala.

Välkommen till visning av Bixia solcellspaket.

Datum: söndag 9 maj Tid: 11:15 Plats: Nääs Kurs & Konferens, Brunneby Näs, Borensberg Vägbeskrivning: Från Linköping: Kör mot Motala, cirka 2 mil och tag vänster mot Borensberg. Vid det klassiska Göta Hotell vid Göta Kanal tag höger och kör över kanalen och Motala Ström. Till höger vid kiosken mot Nääs Kurs och konferens. Efter 2 km slutligen höger igen.

För mer information kontakta gärna: Anna Drotz, produktutvecklingschef Bixia, 0706-65 92 74

Bixia AB omfattade tidigare bolagen Östkraft, Fyrstad Kraft och HöglandsEnergi. Under hösten 2009 bytte företagen till det gemensamma namnet Bixia. Bixia är det fjärde största elhandelsbolaget i Sverige och har cirka 250 000 kunder. Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av mer småskalig energiproduktion, och är ett av de elhandelsbolag som köper in mest småskaligt producerad el från nästan 400 olika anläggningar.