BizBiz siktar på att bli störst på affärsinformation med ny webtjänst.

Report this content

Som första aktör lanserar BizBiz Sverige AB en helt ny kostnadsfri webtjänst med affärsinformation om samtliga svenska ca 900.000 företag. Målsättningen är att bli en av Sveriges största webtjänster för företag.

Till skillnad mot dagens dyra och krångliga sätt att få fram ekonomisk fakta om de företag man gör affärer med gör bizbiz.se det lika enkelt som att få fram ett telefonnummer.

På bizbiz.se får användaren direkt tillgång till viktiga data om samtliga svenska företag. Via en snabb sökfunktion hittar man snabbt det företag man vill veta mera om. Förutom standardinformation som adresser och telefonnummer finns information om aktuell styrelse, firmatecknare och komplett ekonomisk data inklusive den officiella årsredovisningen. Användaren får tillgång till information utan att behöva registrera sig eller bli medlem.

Målet är att göra bizbiz.se till den mest använda webtjänsten för företag. Inom kort kommer bolaget att lansera fler tjänster och erbjuda företag möjlighet att presentera sig själva, annonsera och på andra sätt profilera sig på sajten.

Att informationen är korrekt och aktuell säkerställs genom dagliga uppdateringar från myndighetskällorna Bolagsverket, SCB och Skatteverket. Databasen omfattar samtliga företag i Sverige. Såväl enskilda firmor, handelsbolag, kommanditbolag, aktiebolag och ekonomiska föreningar finns med.

För vidare information kontakta Gunnar Flossing, vd BizBiz Sverige AB
0708 720 288 eller gunnar.flossing@bizbiz.se