iShares lanserar åtta nya fonder med fokus på obligationsmarknader i euroområdet

Stockholm, 21 maj 2012 – iShares, BlackRocks plattform för börshandlade fonder, meddelar idag att de lanserar åtta nya fonder som erbjuder riktad exponering mot obligationsmarknaden i åtta länder inom euroområdet. Lanseringen är en del i iShares fortsatta satsning på räntebärande strategier för att möta det ökade intresset för börshandlade fonder med inriktning mot obligationsmarknaden.

De åtta nya fonder som listas på Londonbörsen (LSE) och registreras för försäljning i Sverige är:

1. iShares Barclays Austria Treasury Bond ETF
  2. iShares Barclays Belgium Treasury Bond ETF
  3. iShares Barclays Finland Treasury Bond ETF
  4. iShares Barclays France Treasury Bond ETF
  5. iShares Barclays Germany Treasury Bond ETF
  6. iShares Barclays Italy Treasury Bond ETF
  7. iShares Barclays Netherlands Treasury Bond ETF
  8. iShares Barclays Spain Treasury Bond ETF

De nya börshandlade fonderna kommer att investera i den fasta skuldräntan som utfärdats av staten i respektive land, i lokal valuta, och i obligationer som har minst ett år till förfall. Samtliga fonder är fysiskt replikerande och har en förvaltningsavgift (TER) på 0,2 procent. De fonder som ger exponering mot Österrike, Belgien, Finland, Nederländerna och Spanien är de första i världen av sitt slag.

Geir Espeskog, Nordenchef på iShares, kommenterar:

”Intresset för fixed income är stort just nu och vi ser stora flöden till ETF:er med fokus på räntebärande investeringar. ETF:er erbjuder ett attraktivt format för att investera i detta tillgångsslag genom att fonderna handlas i realtid och ger investeraren tillgång till en bred portfölj av räntebärande exponeringar mot en specifik marknad.”

”Lanseringen av dessa ETF:er gör iShares till första leverantör i Europa att erbjuda multipla exponeringar mot obligationsmarknaden i enskilda länder i euroområdet från en och samma leverantör. För iShares är det fortsatt hög prioritet att bredda vårt sortiment av räntebärande strategier, och ytterligare fonder kommer att lanseras för att möta efterfrågan från investerare.”

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Wincrantz
46 (0) 736 25 84 83
fredrik.wincrantz@bm.com

Adrian Russell
44 (0) 207 743 3013
adrian.russell@blackrock.com

BlackRock is a leader in investment management, risk management and advisory services for institutional and retail clients worldwide. At March 31, 2012, BlackRock’s AUM was $3.684 trillion. BlackRock offers products that span the risk spectrum to meet clients’ needs, including active, enhanced and index strategies across markets and asset classes. Products are offered in a variety of structures including separate accounts, mutual funds, iShares® (exchange-traded funds), and other pooled investment vehicles. BlackRock also offers risk management, advisory and enterprise investment system services to a broad base of institutional investors through BlackRock Solutions®. Headquartered in New York City, as of March 31, 2012, the firm has approximately 9,900 employees in 27 countries and a major presence in key global markets, including North and South America, Europe, Asia, Australia, and the Middle East and Africa.     For additional information, please visit the Company’s website at www.blackrock.com.

About iShares
iShares is the global product leader in exchange traded funds with over 500 funds globally across equities, fixed income and commodities, which trade on 20 exchanges worldwide. The iShares Funds are bought and sold like common stocks on securities exchanges. The iShares Funds are attractive to many individual and institutional investors and financial intermediaries because of their relative low cost, tax efficiency and trading flexibility. Investors can purchase and sell shares through any brokerage firm, financial advisor, or online broker, and hold the funds in any type of brokerage account. The iShares customer base consists of the institutional segment of pension plans and fund managers, as well as the retail segment of financial advisors and high net worth individuals. For additional information, please visit http://se.ishares.com/sv/pc/

iShares® and BlackRock® are registered trademarks of BlackRock, Inc., or its subsidiaries in the United States and elsewhere.

© 2012 BlackRock Advisors (UK) Limited. Registered Company No. 00796793. All rights reserved. Calls may be monitored or recorded.

© 2012 BlackRock, Inc. All Rights reserved. BLACKROCK, BLACKROCK SOLUTIONS, ALADDIN, iSHARES, LIFEPATH, SO WHAT DO I DO WITH MY MONEY, INVESTING FOR A NEW WORLD, and BUILT FOR THESE TIMES are registered and unregistered trademarks of BlackRock, Inc. or its subsidiaries in the United States and elsewhere. All other trademarks are those of their respective owners.