Wiget lanserar optimerings-AI till Ace-kunder

Blick Globals helägda dotterbolag Wiget Groups medieköpsplattform för igaming-kunder, Ace, har idag lanserat sin optimerings-AI ’Frank’ till samtliga kunder. Tidigare har ’Frank’ varit i ett beta-stadie där Wiget under två års tid förfinat processen genom maskininlärning.

Enkelt förklarat innebär lanseringen av Frank att samtliga Ace-kunder nu har en kraftfull och helautomatiserad optimering på plats, specifikt för igaming-operatörer, från första annonsvisningen. Implementeringen för annonsörerna kräver inte mer än några få minuters arbete och väl på plats börjar Frank optimera alla mätpunkter med målet att sänka den totala mediekostnaden markant. Några exempel på mätpunkter som optimeras är exempelvis demografiska profiler, budnivå för annonsvisningar på olika publicister, interaktioner på annonsörens egen sida efter klick, och mycket mer.

Genom att använda Wiget Ace kan annonsörer nu sätta igång en helt automatiserad annonskampanj riktad enligt sina preferenser globalt, och låta plattformen sköta allt därefter för att spara både tid för marknadsföringsteamet såväl som pengar på annonsvisningarna.

"Wigets vision är en värld där annonspengar alltid läggs på rätt visning, utan något som helst slöseri av mediebudgetar, och Frank är ett stort steg närmre den världen", säger Soheil Amorpour vd Wiget Group.

För ytterligare information kontakta Erik Ahlberg, VD Blick Global Group, +46 (0)725-03 35 35, e-post: erik@blickglobal.com, eller se www.blickglobalgroup.com.

Blick Global Group är moderbolaget med fokus att bygga en koncern inom iGaming i syfte att tillhandahålla ett unikt erbjudande till speloperatörer och andra aktörer inom spelindustrin. Koncernen skall utvecklas baserat på en stark organisk tillväxt under lönsamhet i kombination med en aktiv och offensiv förvärvsstrategi av entreprenörsdrivna målbolag inom iGaming. Bolagets nuvarande affärsområden återfinns inom digital marknadsföring respektive spelutveckling, där bolaget via organisk tillväxt och genom tilläggsförvärv avser att bredda sitt kunderbjudande. Affärsområdet ”Digital Marknadsföring” drivs genom Wiget Group, ett bolag med en nischad teknikplattform som tillhandahåller datadriven marknadsföring till sina kunder världen över inom främst iGaming-segmentet. Inom affärsområdet ”Spelutveckling” kommer koncernens verksamhet byggas kring förvärvet Oregon Main Interactive, en spelstudio som med egen plattform och teknik utvecklar spelslottar och skrapspel online inom iGaming. Fokus för koncernen är att utveckla sina affärer samt löpande se över fler potentiella förvärv och partners inom iGaming. Bolaget är noterat på Spotlight Stock Market och har sitt huvudkontor i Stockholm.