• Blika/

Blika förvärvar tyska audimex, ökar omsättningen, antal kontor och tillväxten

Report this content

Svenska plattforms- och compliancebolaget Blika gör ett första förvärv i Europa, mjukvaruföretaget audimex, direkt efter att investmentbolaget Main Capital blivit ny huvudägare. Blika vill snabbt öka tillväxten i Europa och förvärvet ger två nya kontor i Tyskland samt räckvidd via audimex kunder till både Österrike och Schweiz.

Blika är känt för sin SaaS-plattform för legal entity och tax management, medan audimex tillhandahåller programvara för revision och compliance management. Tillsammans kan vi erbjuda ett heltäckande tjänstepaket till huvudkontoren på multinationella företag på både den nordiska marknaden, Tyskland, Österrike och Schweiz, säger Peter Öhling Ekenstierna, vd på Blika.

Peter Öhling Ekenstierna, vd på Blika.

Blika har redan en stor kundbas av globala bolag och Fortune 500-företag i Europa, medan audimex har över 200 kunder som är aktiva globalt och företrädesvis med huvudkontor i Tyskland, Österrike och Schweiz. Att Blika nu förvärvar audimex är det första steget i att strategiskt stärka Blikas internationella position samt utöka produktsviten med närliggande funktioner inom styrning, riskhantering och efterlevnad av regelverk (compliance).

– Vi är glada över att gå in i nästa fas av att skapa tillväxt tillsammans med Main Capital och audimex. Både Blikas plattform och audiomex tjänstepaket är internationellt skalbara och ger stora fördelar för företag i DACH-regionen. Med stöd av Main siktar vi på att accelerera tillväxten ännu mer med start i Tyskland, målsättningen är att öka omsättningen flerfalt de närmsta åren. Genom breddat produktutbud via tjänster från audimex kan vi dessutom tillföra verkligt värde för våra befintliga kunder, säger Peter Öhling Ekenstierna, vd på Blika.

Mer om audimex

audimex utvecklar och erbjuder affärslösningar för internrevision och compliance. Företaget har under de senaste tjugo åren blivit ett globalt företag inom högkvalitativa mjukvarulösningar för internrevision. Bolaget har kontor i Augsburg och Langen och har 45 medarbetare.

För mer information:
Peter Öhling
Ekenstierna, vd Blika, peter.ohling@blika.com, +46 72 512 91 97
Magnus Sjöbäck, presskontakt Blika, magnus.sjoback@greatness.se, +46 70 445 15 99

Blika’s solution helps large multinational companies with data collection, automation of manual work, analyzing and presenting tax and legal data. The company was established in 1989 and is headquartered in Stockholm, Sweden. blika.com

Snabbfakta

Citat

– Blika är känt för sin SaaS-plattform för legal entity och tax management, medan audimex tillhandahåller programvara för revision och compliance management. Tillsammans kan vi erbjuda ett heltäckande tjänstepaket till huvudkontoren på multinationella företag på både den nordiska marknaden, Tyskland, Österrike och Schweiz.
Peter Öhling Ekenstierna, vd på Blika.