BLOSSA presenterar alkoholfritt tillskott i familjen

Report this content

I år har BLOSSA-familjen fått ett helt alkoholfritt tillskott. BLOSSA Alkoholfri Glögg är baserad på ett fylligt rött vin, vilket gör att glöggen behåller sin traditionella vinkaraktär även efter att alkoholen varsamt har avlägsnats. Det alkoholfria vinet har sedan blandats med druvjuice och socker för att slutligen kryddas med BLOSSAs kryddblandning.
BLOSSA Alkoholfri Glögg har tagits fram utan att ge avkall på smak och karaktär, den passar alla som vill ha ett smakrikt alkoholfritt alternativ. Glöggen innehåller BLOSSAs klassiska kryddblandning med bland annat kryddnejlika, kardemumma och ingefära. Tillverkningen av BLOSSAs kryddblandning tar cirka fyra månader och processen börjar med att kryddorna mals och blandas i rätt proportioner. Sedan får kryddorna dra i sprit i en månad, därefter följer en minst tre månader lång mognadslagring för att få fram BLOSSAs karakteristiska kryddiga smak.

BLOSSA Alkoholfri Glögg smakar utsökt varm med traditionella glöggtillbehör. Flaskorna innehåller 750 ml och rekommenderat cirkapris är 24 kr. BLOSSA Alkoholfri Glögg finns i dagligvaruhandeln och Systembolaget från slutet av oktober.

Läs mer om BLOSSAs sortiment på blossa.se. Besök även facebook.com/blossaglogg

För mer information, kontakta:
Maria Snitting,
Brand Manager, Altia Sweden