Rekordmånga förhandsbeställningar av BLOSSA 09

Report this content

Pernod Ricard meddelar idag att BLOSSA 09 kommer att lagerföras i de flesta av Systembolagets butiker från och med första veckan i oktober. Detta efter att produkten har uppnått dokumenterad efterfrågan från konsumenterna.

Stockholm, 17 september 2009. Efter att BLOSSA på mindre än två veckor har uppnått över 30 000 förhandsbokningar av den populära årgångsglöggen har Systembolaget beslutat att lagerföra BLOSSA 09 från första veckan i oktober, då den har uppnått dokumenterad efterfrågan i flertalet av Systembolagets butiker. – Självklart känns det oerhört kul att det är en sådan stor efterfrågan på våra produkter att Systembolaget har tagit det här beslutet. Vi känner inte till någon produkt som haft en liknande efterfrågan tidigare, säger Maja Johansson, Brand Manager för BLOSSA i Sverige. För att vara säker på att få tag i BLOSSA 09 går det att förhandsboka produkten på bokablossa.nu till slutet av september. På så vis är man garanterad att få ett eget exemplar av de limiterade flaskorna. – Vi är väldigt stolta över BLOSSA 09 och tycker att det är en fantastisk produkt som vi tror väldigt mycket på. Till exempel har vi i år en volymökning på 40 % jämfört med föregående år, säger Maja Johansson. Årets årgångsglögg, BLOSSA 09, anknyter naturligt till julens smakpalett med sin friska doft och smak av clementin. 750 ml för 89 SEK (artikelnummer 76096).

Taggar: