Blue1 direkt från Helsingfors till London Heathrow

Blue1 inleder reguljär flygtrafik mellan Helsingfors och London Heathrow den 30 mars 2008. Den nya nonstoplinjen flygs dagligen med MD-90 jetplan med plats för 166 passagerare. Denna nya linje kompletterar SAS Gruppens dagliga förbindelser från Finland till både London Heathrow och London City flygplatserna via Köpenhamn och Stockholm.

Med den nya linjen erbjuder Blue1 de finska resenärerna ett välkommet alternativ på trafiken mellan Helsingfors och Heathrow med bra service och konkurrenskraftiga biljettpriser. Flyg och hotellbokningar samt bilhyrning sker behändigt på nätet via www.blue1.com eller via resebyråer.

På rutten från Helsingfors till Heathrow erbjuds förutom Economy Class för fritidsresenärer även Economy Extra för affärsresenärer. Economy Extra längst fram i planet skapar perfekta förutsättningar för effektiva affärsresor till ett kostnadseffektivt pris. Economy Extra erbjuder bl.a. god platstillgång, möjlighet till ombokning, snabbare check-in, fler bonuspoäng och kostnadsfri måltidsservice.

Blue1 och SAS flyger till Heathrows terminal 3 som erbjuder mycket bättre fortsättnings-förbindelser än de andra terminalerna på Heathrow. Star Alliance-bolagen bl.a. Air Canada, Air New Zealand, Singapore Airlines, Thai Airways och United Airlines flyger från samma terminal 3. Till exempel Auckland, som är Air New Zealands destination, nås nu med endast ett planbyte från Helsingfors. Utan terminalbyte kommer man också snabbt vidare med Virgin Atlantic, samt med Emirates exempelvis till Dubai.

Heathrow tidtabell fr.o.m. 30.3.2008, tiderna lokaltider:

HEL – LHR                          LHR – HEL

08.45 – 09.55 ons            12.50 – 17.45 ons
10.40 – 11.50  sön           15.00 – 19.55 sön
11.45 – 12.55  lör             15.15 – 20.10  mån, tor, fre
11.55 – 13.05 tor              16.05 – 21.00 tis
12.05 – 13.15  mån, fre   16.15 – 21.10 lör
12.55 – 14.05  tis

Från flygplatsen kommer man med Heathrow Expresståget in till Paddington Station i centrum av London på 15 minuter.

Tack vare övergången till Heathrow upphör Blue1 med flygen mellan Helsingfors och London Stansted 29.3.2008.

Blue1 Corporate Communications