Blue1 och World Design Capital Helsinki 2012 ingår samarbete

Blue1 och World Design Capital Helsinki 2012 ingår samarbete

Blue1 har som enda finländska flygbolag ingått samarbetsavtal med World Design Capital Helsinki 2012. I och med det nya partnerskapet fortsätter Blue1 sin kraftiga satsning på Finlands nutid och framtid där målsättningen är att med hjälp av design och servicedesign skapa en ny slags enkelhet och smidighet för flygresenärerna.

För Blue1 är design ett sätt att skilja sig från sina konkurrenter – särskilt med tanke på Blue1:s nya Premium-målgrupp, ”New Generation traveller”, den moderna finländska affärsresenären.

Design är en del av resans upplevelse, vars betydelse ökar hela tiden, precis som smidigheten och enkelheten i resekedjan. Blue1 utvecklar kraftigt sin flygreseprodukt och fokuserar på att förnya sitt affärsresekoncept, ”Blue1 Premium” under den närmaste tiden. Innovationer, service design och högklassig design är centrala innehåll i Blue1:s framtida serviceprodukt.

Blue1:s mest synliga projekt gällande design och service design just nu är det visuella utseendet på den nya flygplansflottan. Det unika, planspecifika utseendet på de Boeing 717-plan som ansluts till flottan under vintern har förverkligats i ett banbrytande samarbete med Aalto- universitetets konstindustriella högskola. Konstindustriella högskolan är en föregångare inom grafisk design i Finland och en naturlig samarbetspartner för Blue1i att bygga upp servicedesign för den nya affärsresegenerationen.
Det nya samarbetet med World Design Capital Helsinki 2012 är en naturlig fortsättning på samarbetet med Aalto- universitetet.

Helsingfors och hela huvudstadsregionen är Blue1:s hem och därmed är det ett privilegium för Blue1 att tillsammans med andra högklassiga finländska varumärken kunna internationellt marknadsföra både huvudstadsregionen och finländsk design.

Ytterligare information:
Blue1: