Blue Coat och Elastica vinnare av 2016 Cybersecurity Excellence Awards

Dessa två företag utsågs av LinkedIns Informationssäkerhetsnätverk som ledare inom företagssäkerhet och datavetenskapligt driven Cloud Access Security.

SUNNYVALE, Kalifornien, den 12 maj, 2016 -. Blue Coat Systems Inc,. ledande leverantör av avancerade websäkerhetslösningar för globala företag och myndigheter, samt Elastica, Inc., ett Blue Coat-företag, tillkännager att båda företagen har blivit valda till vinnare av 2016 Cybersecurity Excellence Awards. Blue Coat blev framröstat som det bästa cybersäkerhetsföretaget under 2016 och Elastica blev utsett till det mest innovativa cybersäkerhetsföretaget. Utmärkelserna hedrar individer, produkter och företag som visar kompetens, innovation och ledarskap inom informationssäkerhet. Vinnarna valdes via en omröstning på LinkedIns ”Information Security Community” – en nätverksgrupp med  närmare 300 000 medlemmar.

”Det här erkännandet understryker Blue Coats branschledarskap i att tillhandahålla innovativa funktioner som hanterar nätverk, säkerhet och molnkrav mellan lokala nätverk och molnmiljöer”, säger Mike Fey, VD och COO, Blue Coat. ”Efter vårt förvärv av Elastica är detta erkännandet från nätverket inom cybersäkerhet, något som bekräftar styrkan i vår förmåga att hantera molngenerationens nya krav på säkerhet.”

Nya arbetsmönster som drivs av mobilitet och den snabba tillväxten av molnapplikationer har omdefinierat företagens sätt att arbeta. Samtidigt som dessa förändringar medför stora produktivitetsvinster för organisationer och medarbetare, innebär det även nya säkerhetsrisker, samt myndighetskrav och regler. Blue Coat Security Platform, vilken innehåller Elasticas säkerhetslösningar för Cloud, levererar avancerade och integrerade säkerhetsfunktioner, specifikt designade för att möta de unika kraven som molnapplikationer för med sig. Elastica, som förvärvades av Blue Coat november 2015, är  branschledare inom datavetenskapligt driven Cloud Access Security Broker-lösningar (CASB) som tillåter företag att tryggt kunna utnyttja molntjänster och samtidigt vara säkra och uppfylla lagkrav.

””Cybersecurity Excellence Awards” klassificerar ledande företags ökade kompetens inom it-säkerhetsmarknaden och vi är glada att meddela att Blue Coat och Elastica har blivit erkända som det bästa cybersäkerhetsföretaget samt det mest innovativa cybersäkerhetsföretaget”, säger Holger Schulze, grundare av det 300 000 medlemmar stora informationssäkerhetsnätverket på LinkedIn. ”Med ett underlag på 430 tävlingsbidrag är konkurrensen om utmärkelserna hög och återspeglar den dynamiska tillväxttakten såväl som innovationen i it-säkerhetssamhället.”

För ytterligare information om Blue Coat och Elasticas säkerhetslösningar, besök https://www.bluecoat.com/och https://www.elastica.net/

Få en relation med Blue Coat:

Gilla Blue Coat på Facebook: https://www.facebook.com/bluecoatsystems/

Följ Blue Coat på Twitter: https://twitter.com/bluecoat

Följ Blue Coat på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/blue-coat-systems

Få en relation med Elastica:

Gilla Elastica på Facebook: https://www.facebook.com/ElasticaInc

Följ Elastica på Twitter: https://twitter.com/elasticainc

Följ Elastica på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/elastica

Om Cybersecurity Excellence Awards:

Cybersecurity Excellence Awards hyllar företag och individuella som uppvisar kompetens, innovation och ledarskap inom informationssäkerhet. Det oberoende prisprogrammet är skapat i samarbete med informationssäkerhetsnätverket på LinkedIn och utnyttjar kunskapen från de över 300 000+ verksamma inom cybersäkerhet i syfte att utse världens bästa cybersäkerhetsprodukter, individuella och organisationer. För mer information, besök www.cybersecurity-excellence-awards.com

Om Blue Coat

Blue Coat Systems, Inc., är en ledande leverantör av avancerade webbsäkerhetlösningar för globala företag och myndigheter och skyddar 15 000 organisationer, inklusive över 70 procent av Global Fortune 500. Genom Blue Coat Säkerhetsplattform enar Blue Coat nätverk, säkerhet och molnet, och skyddar företag och dess användare från cyberhot – vare sig de är i nätverket, på webben, i molnet eller på mobila enheter. Blue Coat förvärvades av Bain Captial i mars 2015. För ytterligare information vänligen besök www.bluecoat.com eller följ oss på Facebook, Twitter och LinkedIn.

Presskontakt:

Susan Rose, + 46 73 300 3010, e-mail susan@susanrose.se

Blue Coat and the Blue Coat logo are registered trademarks or trademarks of Blue Coat Systems, Inc. or its affiliates in the United States and certain other countries. All other trademarks mentioned in this document are the property of their respective owners.

Mike Fey, VD och COO, Blue Coat