Blue Coat och NetApp tillhandahåller högdensitetlagring för branschledande lösning inom incidenthantering och nätverksforensik

Ny lösning ger kunderna betydligt längre nätverksinspelning och incidenthistorik. Det möjliggör effektivare insatser och minskade risker.

Den 10 mars 2016: Blue Coat Systems, Inc., marknadsledande inom avancerad it-säkerhet för företag och myndigheter, samt NetApp, ett ledande företag inom företagslagring, lanserade nyligen ett samarbete som syftar till att tillhandahålla lösningar med hög densitet som möjliggör utökad trafikinspelning och nätverksanalys. Denna kombination av NetApps högdensitetlagring och Blue Coat Security Analytics incidenthantering ger kunderna en säkerhetslösning med hög prestanda och hög densitet som väsentligt utökar ”fångstfönstret” från veckor till månader utan att ta mer fysisk plats i datacentret. Kunderna kan behålla mer värdefulla bevis, vilket kan bidra till att begränsa exponeringen i händelse av intrång samt förmågan att spela upp och rekonstruera exakt hur angriparen lyckades ta sig in och vad som extraherades.

På grund av ökningen av sofistikerade och riktade attacker står organisationer inför ett växande behov av mer skalbar lagring i takt med deras strävan att skydda mot, upptäcka och åtgärda nätverksattacker. Blue Coat Security Analytics hjälper en proaktiv incidenthantering genom att ständigt upptäcka skadlig aktivitet och berikar inspelad data för att identifiera potentiella problem. Förmågan att kvarhålla och berika mer data kan dramatiskt minska den tid det tar att upptäcka och åtgärda ett intrång från veckor till timmar.

Robert Westervelt, forskningschef för säkerhetsprodukter, IDC säger, "En stark analysplattform ger organisationer möjlighet att modernisera sina befintliga investeringar i säkerhetsinfrastruktur för att få överblick över den alltmer distribuerade företagsmiljön. Denna synlighet kräver analys av händelser i realtid och måste innehålla historisk analys för att identifiera hot. Hotbildens ändrade karaktär och angriparnas målmedvetna försök att dra nytta av komplikationerna med molnkonsumtion, en mobil arbetsstyrka och decentraliserade digitala tillgångar, kräver att organisationer etablerar snabb incidenthantering med hjälp av denna metod. Organisationer måste förbättra sin förmåga att behandla hot innan omfattande skador sker."

Som en kritisk del i denna lösning tillhandahåller Blue Coat sin högpresterande, ”10G Security Analytics” för nätverksanalys i en kompakt 1U-formfaktor. Eftersom den kan spela in, indexera, klassificera och spela upp all nätverkstrafik med hastigheter upp till 10Gbps i en enda enhet kan incident-experter snabbt hitta den grundläggande orsaken till en attack. Kombinerat med NetApps E-serie-system kan 240TB lagring levereras i endast 4U rackutrymme, utbyggbart till 720 TB lagringsutrymme per analys-enhet. Denna gemensamma lösning är nu tillgänglig via Blue Coats återförsäljare.

"Säkerhetsansvariga litar på en aldrig tidigare skådad mängd data som de snabbt måste kunna fånga, kontrollera och analysera", säger Maria Olson, vice VD, Global & Strategic Alliances, NetApp. "På NetApp ser vi till att säkerhetsexperter har den frihet och mobilitet de behöver för att få tillgång till data och insikter som stödjer nyckelinitiativ kring datasäkerhet och efterlevnad. Kunder som distribuerar Blue Coat Security Analytics i kombination med vår E-seriesystem kommer att kunna lagra, analysera och hämta viktiga data på ett tids- och kostnadseffektivt sätt."

"I en tid där organisationer bombarderas av säkerhetsincidenter är en av de mest kritiska aspekterna av ett företags säkerhetslösning att förstå exakt vad som händer i nätverket", säger Peter Doggart, vice VD, affärsutveckling, Blue Coat. "Genom att integrera vår säkerhetsanalyslösning med högdensitetslagring från NetApp gör Blue Coat det möjligt för våra kunder att mycket snabbare analysera och åtgärda potentiella attacker och överträdelser, även i de största och mest krävande nätverken."

Presskontakt:

Susan Rose, 46 73 300 3010, e-mail susan@susanrose.se

Blue Coat är marknadsledare inom företagssäkerhet och skyddar 15 000 organisationer varje dag, bland annat 88 av de 100 största globala företagen. Blue Coat Security Platform förenar nätverk, säkerhet och moln och ger maximalt skydd mot avancerade hot, samtidigt som det minimerar påverkan på nätverksprestanda och möjliggör molnbaserade applikationer och tjänster. Blue Coat förvärvades av Bain Capital i mars 2015. För mer information besök: www.bluecoat.com.

Peter Doggart, vice VD, affärsutveckling, Blue Coat
Maria Olson, vice VD, Global & Strategic Alliances, NetApp