• Bluecoat/

Dimension Data väljer Blue Coat för att tillhandahålla globalt hanterade molnsäkerhetstjänster

Tjänsten blir en del av Dimension Datas portfölj för Managed Security Services

Sunnyvale, Kalifornien, 7 december 2015 - Blue Coat Systems, Inc., marknadsledande inom företagssäkerhet, har tecknat ett globalt avtal med Dimension Data om att leverera Blue Coats globala molnsäkerhetstjänst. Dimension Data planerar att rulla ut det nya erbjudandet i hela världen med början under första kvartalet 2016.

Kombinationen av Blue Coats prisbelönta Cloud Generation Web Gateway och Dimension Datas globalt förvaltade säkerhetstjänstportfölj ger kunderna ett realtidsskydd mot hot – utan behov av utrustning på plats. Detta nya erbjudande hjälper också organisationer att utveckla nya säkra, kostnadseffektiva molntjänster och webbapplikationer. Dessutom kan kunderna driva igenom en konsekvent global säkerhetspolicy för såväl uppkopplade miljöer som mobila och roaming-miljöer.

"Eftersom våra kunder i allt större utsträckning väljer att migrera företagsapplikationer och kritiska data till plattformar i molnet, ser vi en ökad efterfrågan på molntjänster för webbsäkerhet.", säger Matthew Gyde, ansvarig för säkerhetsområdet i Dimension Datas koncernledning. "Det nya erbjudandet ger våra kunder en heltäckande riskreducerande väg till molnwebbsäkerhet och är ett viktigt tillskott till Dimension Datas omfattande svit av management- och molntjänster för säkerhet."

I dagens dynamiska affärsmiljö där användarna är allt rörligare och både program och data flyttar till molnet, står organisationer dagligen inför utmaningar gällande de egna säkerhetsgränserna. Samma organisationer ställer också krav på ett säkert sätt för behöriga att utnyttja internet, samt on-demand-tillgång till företagsdata, oavsett fysisk placering.

"Cyber-attacker blir alltmer sofistikerade och dynamiska; därför kräver företag integrerade lösningar som skyddar deras nätverk och data på alla platser och enheter ", säger Michael Fey, koncernchef och COO, Blue Coat. "Vi är glada att samarbeta med Dimension Data för att erbjuda en tjänst utformad för att möta den växande efterfrågan på molnsäkerhet för företag".

Presskontakt:

Susan Rose, 46 73 300 3010, e-mail susan@susanrose.se

Om Blue Coat Systems

Blue Coat är marknadsledare inom företagssäkerhet och skyddar 15 000 organisationer varje dag, bland annat 88 av de 100 största globala företagen. Blue Coat Security Platform förenar nätverk, säkerhet och moln och ger maximalt skydd mot avancerade hot, samtidigt som det minimerar påverkan på nätverksprestanda och möjliggör molnbaserade applikationer och tjänster. Blue Coat förvärvades av Bain Capital i mars 2015. För mer information besök: www.bluecoat.com.

Citat

Allt fler kunder väljer att migrera företagsapplikationer och kritiska data till plattformar i molnet
Matthew Gyde, ansvarig för säkerhetsområdet i Dimension Datas koncernledning
Michael Fey, koncernchef och COO, Blue Coat